Didactic actions in the discipline as an alternative for the health environmental development
El desarrollo de una salud ambiental en el profesional de la cultura física
dc.creator | César Arcos, Lilian | |
dc.date | 2017-03-28 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T14:00:38Z | |
dc.date.available | 2022-12-14T14:00:38Z | |
dc.identifier | http://revistaciaf.uclv.edu.cu/index.php/CIAF/article/view/16 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5348113 | |
dc.description | The physical Culture Faculty in Santiago de Cuba grants great importance to the management guided to the protection and environment sustainable so as to contribute to the full life development from the science and Technology innovation system with scientific valuations starting from the interdisciplinary relationship result established and how they are materialized in the community. The discipline of Direction and analysis Methods with the application of scientific methods diagnosed a low domain on this knowledge in the students, for what it is intended to strengthen the environmental work guided through the actions planning starting from the methodological discipline structure searching the environmental knowledge inside the educational process by means of the analysis and resolution of the social problems linked to this topic in the sphere of the students’ performance and environment where they interact . As a results they were implemented environmental actions in the discipline that provided the environment dimension incorporation in the derivation for the planning objectives of the teaching educational teaching process in a systematic way for a development of a culture that has responded to the suitable stability, continuity and sustainable adapted in the positive way to work on students’ environment at school and community. The demand level rose for the life preservation establishing a methodological work guided to the subject preparation in the different disciplines, conceived as a peculiar forms of the process to face the development of teaching linked to the community. | en-US |
dc.description | La Facultad de Cultura Física de Santiago de Cuba concede gran importancia a la gestión encaminada a la protección y sostenibilidad del medio ambiente con vista a contribuir al desarrollo de la vida plena desde el Sistema de Ciencia e Innovación Tecnológica, con valoraciones científicas de los resultados a partir de las relaciones interdisciplinarias establecidas y como se materializan en la comunidad. La disciplina Dirección y Métodos de Análisis con la aplicación de métodos científicos diagnosticó un bajo dominio de estos conocimientos en los estudiantes, por lo que se propuso fortalecer el trabajo ambiental orientado a través de la planificación de acciones, a partir de la estructura metodológica de la disciplina en la búsqueda del conocimiento medio ambiental dentro del proceso docente educativo mediante el análisis y resolución de los problemas sociales vinculados a esta temática, en la esfera de actuación del estudiante y el entorno donde interactúan. Como resultado, se implementaron acciones ambientales en la disciplina que facilitó la incorporación de la dimensión ambiental en la derivación por objetivos en la planificación del proceso docente educativo de manera sistemática para un desarrollo de una cultura que ha respondido a la estabilidad y continuidad y sostenibilidad adecuada en el positivo accionar medioambiental de los estudiantes en la escuela y comunidad; se elevó el nivel de exigencia para la conservación de la vida, estableciendo un trabajo metodológico orientado a la preparación de las asignaturas en las diferentes disciplinas, concebido como formas particulares del proceso para enfrentar el desarrollo de la docencia en vínculo con la comunidad. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas | es-ES |
dc.relation | http://revistaciaf.uclv.edu.cu/index.php/CIAF/article/view/16/57 | |
dc.rights | Derechos de autor 2017 Ciencia y Actividad Física | es-ES |
dc.source | Ciencia y Actividad Física; Vol. 3 Núm. 2 (2016); 100-116 | en-US |
dc.source | Ciencia y Actividad Física; Vol. 3 Núm. 2 (2016); 100-116 | es-ES |
dc.source | 2412-3226 | |
dc.title | Didactic actions in the discipline as an alternative for the health environmental development | en-US |
dc.title | El desarrollo de una salud ambiental en el profesional de la cultura física | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Peer-reviewed articles | en-US |
dc.type | Artículos arbitrados | es-ES |