Cuba | info:eu-repo/semantics/article

Superación profesional del profesor guía en la formación del técnico medio agropecuario

dc.creatorCalá García, Epifanio de Jesús
dc.creatorMachado Barbery, Fredesvinda
dc.date2022-01-01
dc.date.accessioned2022-12-14T13:39:37Z
dc.date.available2022-12-14T13:39:37Z
dc.identifierhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/1326
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5347958
dc.descriptionThis article presents addresses the professional improvement of the teacher guide of the agricultural polytechnic school, to provide a solution to the cognitive needs that are currently presented in the training of the agricultural medium technician in the context of the agricultural polytechnic school-labor entity. The objective: To propose a Professional Development Program that contributes to the transformation of the professional development of the guide teacher for the training of the average technician in the current training context. The qualitative methodological path is assumed on the basis of the dialectical-materialist method. The main results focus on the content of the professional improvement of the guide teacher, where their functions and the appropriate procedure are specified for the fulfilment of their role in the current circumstances of training of the agricultural technician. pedagogical practice given its adaptability to satisfy other fields of professional improvement of the teacher in the Cuban education system.en-US
dc.descriptionEl presente artículo aborda la temática de la superación profesional del profesor guía de la escuela politécnica agropecuaria, para darle solución a las necesidades cognitivas que se presentan actualmente en la formación del técnico medio agropecuario, en el contexto escuela politécnica agropecuaria-entidad laboral. Se propone como objetivo la elaboración de un programa de superación profesional que contribuya a la transformación del profesor guía para la formación del técnico medio en el actual contexto de formación. Los principales resultados se centran en el programa, en el que se precisan las funciones y el proceder adecuado de los profesores guías, para el cumplimiento de su rol en las circunstancias actuales de formación del técnico medio agropecuario.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Central "Marta Abreu" de Las Villases-ES
dc.relationhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/1326/2402
dc.relationhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/1326/2403
dc.relationhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/1326/2404
dc.sourceVarela Journal; Vol. 22 No. 61 (2022): CHALLENGES OF EDUCATION; 35-42en-US
dc.sourceRevista Varela; Vol. 22 Núm. 61 (2022): RETOS DE LA EDUCACIÓN; 35-42es-ES
dc.source1810-3413
dc.subjectSuperación profesionales-ES
dc.subjectProfesor guíaes-ES
dc.subjectTécnico medio agropecuarioes-ES
dc.subjectProfessional improvementen-US
dc.subjectGuide teacheren-US
dc.subjectAgricultural technicianen-US
dc.titleProfessional improvement of the guide teacher in the training of the agricultural technicianen-US
dc.titleSuperación profesional del profesor guía en la formación del técnico medio agropecuarioes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Este ítem pertenece a la siguiente institución