dc.creatorLeón Alba, Alain
dc.creatorHernández Hernández , María C.
dc.creatorTorres Díaz , Noevia
dc.date2010-09-01
dc.date.accessioned2022-12-14T13:38:23Z
dc.date.available2022-12-14T13:38:23Z
dc.identifierhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/773
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5347866
dc.descriptionThis research is aimed at proposing music workshops to help in the formation of a culture of peace in the students at Antonio Aucar Jimenez Secondary school. The theoretical methods that were sed were: analytical – synthetically, inductive – deductive, and historic – logical, which permitted and adefnate interpretation of the obtained data; from the empirical level the following methods were sed: observation, interview, and survey, the oner allowed the researchers do the initial diagnose. From the mathematical level, the persentical analysi was sed: The music workshops were teken into account because of the possibilities of the lyrics and other resources to contribute to anrich the spirituality of the students. The workshops were also considered to offer a leisure time options and to stimulate the communication of the students with current problems. The research wes evaluated for specialists who considered important and with great quality.en-US
dc.descriptionLa investigación tiene como objetivo proponer talleres de música para la formación de una cultura de paz en los estudiantes de la ESBU Antonio Aúcar Jiménez. Se utilizaron los métodos teóricos: analítico - sintético, inductivo – deductivo e histórico – lógico, los cuales propiciaron una adecuada interpretación de los datos obtenidos; del nivel empírico: la observación, la entrevista y la encuesta, los que permitieron la realización del diagnóstico inicial y como método del nivel matemático el análisis porcentual. Los talleres de música se intencionaron, aprovechando las posibilidades del texto musical y de los medios expresivos para contribuir al enriquecimiento de la espiritualidad de los estudiantes, ofrecer una opción para la utilización del tiempo libre y para estimular la comunicación de estos con los problemas de la realidad que más le atañen. Fueron sometidos al criterio de los especialistas los que avalaron su calidad y pertinencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Central "Marta Abreu" de Las Villases-ES
dc.relationhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/773/1485
dc.relationhttps://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/773/1486
dc.rightsDerechos de autor 2010 Revista Varelaes-ES
dc.sourceVarela Journal; Vol. 10 No. 27 (2010): Primary education in villa clara: present and perspective; 144-157en-US
dc.sourceRevista Varela; Vol. 10 Núm. 27 (2010): LA EDUCACIÓN PRIMARIA EN VILLA CLARA: ACTUALIDAD Y PERSPECTIVA; 144-157es-ES
dc.source1810-3413
dc.subjectTALLERES DE MÚSICAes-ES
dc.subjectCULTURA DE PAZes-ES
dc.subjectEDUCACIÓN MUSICALes-ES
dc.subjectFORMACIÓN DE VALORESes-ES
dc.subjectSECUNDARIA BÁSICAes-ES
dc.subjectMUSIC WORKSHOPSen-US
dc.subjectCULTURE OF PEACEen-US
dc.subjectMUSICAL EDUCATIONen-US
dc.subjectFORMATION OF VALOURSen-US
dc.subjectSECONDARY SCHOOLen-US
dc.titleLOS TALLERES DE MÚSICA PARA LA FORMACIÓN DE UNA CULTURA DE PAZ EN LA SECUNDARIA BÁSICA ANTONIO AÚCAR JIMÉNEZes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Este ítem pertenece a la siguiente institución