Lovemarks: amor más allá de la razón en restaurantes temáticos de hamburguesas

dc.creatorBermùdez Vergel, Verónica
dc.creatorVillalobos Contreras, Melissa
dc.date2018-04-13
dc.date.accessioned2022-11-15T15:50:36Z
dc.date.available2022-11-15T15:50:36Z
dc.identifierhttp://ojs.urbe.edu/index.php/market/article/view/1646
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5195321
dc.descriptionArticle discusses the main purpose of the Lovemarks in the thematic restaurants of hamburgers of the Maracaibo municipality. It was structured under a theoretical framework supported by the authors Fernández (2014), Gardeazabal y López (2015) and others (2015) among others. In addition to this, the type of research was explanatory, with a qualitative and quantitative approach, with an experimental approach, quasi-experimental field design. With an intentional samples of twelve (12) subjects selected under the researcher's criteria. The data observation technique used was the observation and application of three (3) 1self-administered questionnaires during a quasi-experiment, the aforementioned questionnaires were mixed with closed, semi-closed and open questions. The instruments were validated by five (5) experts in the areas of Marketing and Research Methodology. The treatment used for the analysis of the data was a quantitative and qualitative method. Most of the results were represented by tables and / or the description of the behavior of the subjects when stimulated during the quasi-experiment. The instruments were validated by five (5) experts in the areas of Marketing and Research Methodology. The treatment used for the analysis of the data was a quantitative and qualitative method. Most of the results were represented by tables with description of each behavior of the subjects when stimulated during the quasi-experiment. Based on these results, six (6) strategic guidelines were proposed to generate the Lovemarks in the clients that visit the thematic hamburger restaurants of the Maracaibo region.en-US
dc.descriptionEste artículo abordó como propósito principal analizar el Lovemarks en los restaurantes temáticos de hamburguesas del municipio Maracaibo. Fue estructurado bajo un marco teórico sustentado por los autores Fernández (2014), Gardeazabal y López (2015), entre otros. El tipo de investigación fue explicativa, de enfoque cualicuantitativo, con un diseño experimental, cuasiexperimental de campo. Con una muestra intencional de doce (12) sujetos seleccionados bajo los criterios de la investigadora. La técnica de observación de datos utilizada fue la observación y la aplicación de tres (3) cuestionarios autoadministrados durante un cuasiexperimento, los cuestionarios mencionados fueron mixtos con preguntas cerradas, semicerradas y abiertas. Los instrumentos fueron validados por cinco (5) expertos en las aéreas de Mercadeo y Metodología de la Investigación. Para el análisis de los datos y se utilizò un método cuantitativo y cualitativo. Los resultados fueron representados por tablas y/o la descripción del comportamiento de los sujetos al ser estimulados durante el cuasiexperimento. En tal sentido, se identificaron los comportamientos y emociones que se pueden generar en los comensales durante su visita en los restaurantes temáticos de hamburguesas del municipio Maracaibo ò cualquier establecimiento que desee desarrollarse como marca gastronómica. En base a dichos resultados fueron propuestos seis (6) lineamientos estratégicos para generar el Lovemarks en los clientes que visitan los restaurantes temáticos de hamburguesas del municipio Maracaibo.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFondo Editorial URBEes-ES
dc.relationhttp://ojs.urbe.edu/index.php/market/article/view/1646/1586
dc.relationhttp://ojs.urbe.edu/index.php/market/article/view/1646/1585
dc.relationhttp://ojs.urbe.edu/index.php/market/article/view/1646/2650
dc.rightsDerechos de autor 2018 Marketing Visionarioes-ES
dc.sourceMarketing Visionario; Vol. 6 Núm. 2 (2018): NOVIEMBRE 2017 - ABRIL 2018; 114-130es-ES
dc.source2343-5771
dc.titleLovemarks: Love Beyond Reason In Thematic Hamburger Restaurantsen-US
dc.titleLovemarks: amor más allá de la razón en restaurantes temáticos de hamburguesases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


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