The social actors of university education: challenges of the computer culture
Los actores sociales de la educación universitaria: desafíos de la cultura informática
dc.creator | Castllo de A. , Mariely Coromoto | |
dc.creator | Cabrera Alvarez, Lladida | |
dc.date | 2021-12-24 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T20:19:18Z | |
dc.date.available | 2022-11-14T20:19:18Z | |
dc.identifier | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/3586 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5188690 | |
dc.description | University social actors have experienced challenges and challenges in a globalized world of cultural knowledge, where technology has been present in the different paradigmatic perspectives. The present reflection essay, of a documentary nature, from an interpretive paradigm, aims to show the importance of virtualization as a new culture where teachers and students significantly construct virtual learning, without leaving the traditional, but unifying them to achieve the teaching purposes and research, that transform the educational task in Higher Education, promoting an interactive paradigm of cooperation and learning. | en-US |
dc.description | Los actores sociales universitarios han vivido retos y desafíos en un mundo globalizado del conocimiento cultural, donde la tecnología ha estado presente en las diferentes ópticas paradigmáticas. El presente ensayo de reflexión, de corte documental, desde un paradigma interpretativo, pretende mostrar la importancia de la virtualización como una nueva cultura donde el docente y estudiantes construyan significativamente el aprendizaje virtual, sin dejar lo tradicional, sino unificándolos para alcanzar los propósitos de enseñanza e investigación, que transformen el quehacer educativo en la Educación Superior, promoviendo para ello, un paradigma interactivo de cooperación y aprendizaje. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/3586/2274 | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 14 No. 1 (2022): January - Juny; 62 - 65 | en-US |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 14 Núm. 1 (2022): Enero - Junio; 62 - 65 | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; v. 14 n. 1 (2022): Enero - Junio; 62 - 65 | pt-BR |
dc.source | 2244-7997 | |
dc.subject | Actores Sociales | es-ES |
dc.subject | Educación Universitaria | es-ES |
dc.subject | Virtualización | es-ES |
dc.subject | Social Actors | en-US |
dc.subject | , University Education | en-US |
dc.subject | Virtualization | en-US |
dc.title | The social actors of university education: challenges of the computer culture | en-US |
dc.title | Los actores sociales de la educación universitaria: desafíos de la cultura informática | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Ensayo | es-ES |