The strategic learning
El aprendizaje estratégico
dc.creator | Ramos de Fernández, Isabel Cristina | |
dc.creator | Teppa, Sonia | |
dc.creator | Fernández, María Cristina | |
dc.date | 2018-07-24 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T20:18:42Z | |
dc.date.available | 2022-11-14T20:18:42Z | |
dc.identifier | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/1271 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5188555 | |
dc.description | One of the aims of the education is her of teaching the pupils to whom there turn autonomous, independent apprentices and autorregulados, capable of learning to learn, situation that can be achieved on having endowed the pupil of tools or cognitive instruments that serve him to face pos if same new situations of learning belonging to different domains and useful before the most diverse situations. The possibility of the student of learning to learn, proves to be increasingly conscious of his process of cognition, that is to say, of the metacognición process that refers to the knowledge or conscience that has the person of his own mental processes, on as learns and to the control of the cognitive domain, on his way of learning. Both are orientated to the service of an improvement of the personal study that leads him to satisfactory results of learning | en-US |
dc.description | Uno de los objetivos de la educación es la de enseñar a los alumnos a que se vuelvan aprendices autónomos, independientes y autorregulados, capaces de aprender a aprender, situación que puede lograrse al dotar al alumno de herramientas o instrumentos cognitivos que le sirvan para enfrentar pos si mismo nuevas situaciones de aprendizaje pertenecientes a distintos dominios y útiles ante las más diversas situaciones. La posibilidad del estudiante de aprender a aprender, resulta de ser cada vez más consciente de su proceso de cognición, es decir, de la metacognición proceso que se refiere al conocimiento o conciencia que tiene la persona de sus propios procesos mentales, sobre como aprende y al control del dominio cognitivo, sobre su forma de aprender. Ambos se orientan al servicio de una mejora del estudio personal que le conduzca a resultados satisfactorios de aprendizaje | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/1271/570 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Isabel Cristina Ramos de Fernández, Sonia Teppa, María Cristina Fernández | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 2 No. 1 (2010): January - June; 29 - 40 | en-US |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 2 Núm. 1 (2010): Enero - Junio; 29 - 40 | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; v. 2 n. 1 (2010): Enero - Junio; 29 - 40 | pt-BR |
dc.source | 2244-7997 | |
dc.subject | metacognición | es-ES |
dc.subject | aprendizaje estratégico | es-ES |
dc.subject | aprendizaje autónomo | es-ES |
dc.subject | metacognición | en-US |
dc.subject | strategic learning | en-US |
dc.subject | autonomous learning | en-US |
dc.title | The strategic learning | en-US |
dc.title | El aprendizaje estratégico | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Articles | en-US |
dc.type | Artículos | es-ES |