importance of ict for research in Higher Education
importancia de las tic para la investigación en Educación Superior
dc.creator | Rodríguez M., Alexis R. | |
dc.creator | Castañeda Sánchez, Milkayling | |
dc.date | 2018-07-19 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T20:18:26Z | |
dc.date.available | 2022-11-14T20:18:26Z | |
dc.identifier | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/1162 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5188491 | |
dc.description | This study is framed in an investigation of descriptive field, the same had to describe the importance of research through ICT in higher education. This research is focused on various theoretical underpinnings that allow an outline of the technological theories covering many top-level research. The subjects of this study was made up of sixty-five (65) students who completed educational research UPEL -IPB. At which was applied an instrument to collect information that allowed us to establish the importance of research through the use of information and communications technology at the top level. The analysis of the results indicates that students always use these technologies to develop a broader field of study in its investigation, besides the contribution that these give to the development of their projects. Added to this, recommend applying ICT to ensure the interaction of various sources of knowledge. | en-US |
dc.description | El presente estudio está enmarcado en una investigación de campo, tipo descriptiva, el mismo tuvo el fin de describir la importancia de la investigación a través de las TIC en educación superior. Está enfocada en diversos sustentos teóricos que permiten realizar un esbozo de las teorías tecnológicas que abarcan las diversas investigaciones a nivel superior. Los sujetos del estudio lo conformaron sesenta y cinco (65) estudiantes que cursaron investigación educativa de la UPEL-IPB. A los cuales se aplicó un instrumento para recabar información que permitió establecer la importancia de la investigación mediante el empleo de las tecnologías de la información y la comunicación en el nivel superior. El análisis de los resultados indica que los estudiantes siempre emplean este tipo de tecnologías para el desarrollo de una investigación más amplia en su campo de estudio, además del aporte que estas para la formulación de proyectos. Recomiendan aplicar las TIC para garantizar la interacción de diversas fuentes de conocimiento. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Centroccidental Lisandro Alvarado | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uclave.org/index.php/redine/article/view/1162/484 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Alexis R. Rodríguez M., Milkayling Castañeda Sánchez | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 8 No. 1 (2016): January - Junio; 98 - 102 | en-US |
dc.source | Red de Investigación Educativa; Vol. 8 Núm. 1 (2016): Enero - Junio; 98 - 102 | es-ES |
dc.source | Red de Investigación Educativa; v. 8 n. 1 (2016): Enero - Junio; 98 - 102 | pt-BR |
dc.source | 2244-7997 | |
dc.subject | investigación | es-ES |
dc.subject | tecnologías de información y comunicación | es-ES |
dc.subject | educación superior | es-ES |
dc.subject | research | en-US |
dc.subject | information and communication technologies | en-US |
dc.subject | higher education | en-US |
dc.title | importance of ict for research in Higher Education | en-US |
dc.title | importancia de las tic para la investigación en Educación Superior | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Articles | en-US |
dc.type | Artículos | es-ES |