dc.creatorMetelska, Anna
dc.date2022-02-20
dc.date.accessioned2022-11-04T23:33:07Z
dc.date.available2022-11-04T23:33:07Z
dc.identifierhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/cuestiones/article/view/37787
dc.identifier10.46398/cuestpol.4072.36
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5131037
dc.descriptionThe article investigates the strategy of forming the image of the political leader in the context of the presidential election campaign. It points out the importance of the creation of professional imagesin the political activity of political leaders during their pre-electoral career. in addition, the concept of archetypes and their importance in the formation of the image of a political leader is outlined. The political images of the leaders of the presidential race of the United States of America are characterized. In the research aims to establish the meaning of the image for a political leader, the strategies of its formation and determine the prospects for future research. The methodology of the research is determined using methods of analysis, synthesis, behaviorist, systemic, structural-functionalapproach. It is concluded that, political imaging reveals a variety of technologies to improve speech, behavior, pronunciation of convenient words in the implementation of political activity. The lack of a thorough and complex analysis of this issue is evidenced by the fact that the number of scientific studies on the problem of political image in the context of the presidential campaign is scarce, at least in Ukraine.en-US
dc.descriptionEl artículo investiga la estrategia de formación de la imagen del líder político en el contexto de la campaña electoral presidencial. Se señala la importancia de la creación de imágenes profesionales en la actividad política de los líderes políticos durante su carrera preelectoral. además, se esboza el concepto de arquetipos y su importancia en la formación de la imagen de un líder político. Se caracterizan las imágenes políticas de los líderes de la carrera presidencial de los Estados Unidos de América. En la investigación pretende establecer el significado de la imagen para un líder político, las estrategias de su formación y determinar las perspectivas para futuras investigaciones. La metodología de la investigación está determinada por el uso de métodos de análisis, síntesis, enfoque conductista, sistémico, estructural-funcional. Se concluye que, la imagenología política revela una variedad de tecnologías para mejorar el habla, el comportamiento, la pronunciación de palabras convenientes en la implementación de laactividad política. La falta de un análisis exhaustivo y complejo de esta cuestión se evidencia por el hecho de que el número de estudios científicos sobre el problema de la imagen política en el contexto de la campaña presidencial es escaso, al menos en Ucrania.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad del Zuliaes-ES
dc.relationhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/cuestiones/article/view/37787/41578
dc.relationhttps://produccioncientificaluz.org/index.php/cuestiones/article/view/37787/41579
dc.sourcePolitical Questions; Vol. 40 No. 72 (2022): Cuestiones Políticas; 608-629en-US
dc.sourceCuestiones Políticas; Vol. 40 Núm. 72 (2022): Cuestiones Políticas; 608-629es-ES
dc.source2542-3185
dc.source0798-1406
dc.subjectimage creationen-US
dc.subjectarchetypesen-US
dc.subjectimage of the leaderen-US
dc.subjectpresidential careeren-US
dc.subjectpolitical marketingen-US
dc.subjectcreación de imagenes-ES
dc.subjectarquetiposes-ES
dc.subjectimagen del líderes-ES
dc.subjectcarrera presidenciales-ES
dc.subjectmarketing políticoes-ES
dc.titleImage of the political leader in the context of the presidential election campaign: Imagen del líder político en el contexto de la campaña electoral presidencialen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


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