Título en español.

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dc.date1980-10-01
dc.date.accessioned2022-11-04T15:31:45Z
dc.date.available2022-11-04T15:31:45Z
dc.identifierhttps://revistas.upr.edu/index.php/jaupr/article/view/10188
dc.identifier10.46429/jaupr.v64i4.10188
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5123720
dc.descriptionThis report relates sweet potato (Ipomoea batatas Poir.) purchases to the characteristics of the homemaker. The analysis does not obtain parameter estimates of the consumption function for sweet potatoes. Rather, it formulates a series of hypotheses for testing that are suggested by economic theory. A multivariate analysis was applied to the data obtained from a consumer survey regarding purchase of sweet potatoes. The results of this study strongly support the gatekeeper theory in household food consumption. Namely, it was found that the consumer purchases of sweet potatoes were significantly related to the specific characteristics of the homemaker and not those of the household. This study supports the premise that for better understanding of food purchase behavior further inquiry should focus on the role of the homemaker as the primary decision-maker. Findings reveal implications for the sweet potato industry: promotional efforts should be directed towards the young homemaker, emphasizing ease and quickness of preparation.en-US
dc.descriptionEste informe relaciona la compra de batatas (Ipomoea batatas Poir.) con las características del ama de casa. El análisis no ofrece estimados de los parámetros de la función de consumo de la batata; más bien formula una serie de hipótesis para pruebas sugeridas por la teoría económica. A los datos obtenidos en un survey de consumo relacionado con la compra de batatas se le aplicó un análisis de variables múltiples. Los resultados respaldan la teoría "gatekeeper" para el consumo de alimentos de la familia. Se encontró que la compra de batatas estaba relacionada significativamente con características específicas del ama de casa y no con los de la familia. El estudio respalda la premisa de que, para comprender mejor la peculiaridad en la compra de alimentos se debe estudiar más a fondo el papel que desempeña el ama de casa como la persona que toma las decisiones. Los resultados revelan que la promoción debe dirigirse al ama de casa joven ya que la batata es fácil y rápida de preparar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversity of Puerto Rico Mayagüez Campus Agricultural Experiment Stationen-US
dc.relationhttps://revistas.upr.edu/index.php/jaupr/article/view/10188/8520
dc.rightsDerechos de autor 2017 Journal of Agriculture of the University of Puerto Rico. (Etapa III)es-ES
dc.sourceThe Journal of Agriculture of the University of Puerto Rico; Vol. 64 No. 4 (1980): Vol. 64, No. 4, October 1980; 418-423en-US
dc.sourceJournal of Agriculture of the University of Puerto Rico; Vol. 64 Núm. 4 (1980): Vol. 64, No. 4, October 1980; 418-423es-ES
dc.source2308-1759
dc.source0041-994X
dc.source10.46429/jaupr.v64i4
dc.subjectSweet potatoes industryen-US
dc.subjectSweet potatoesen-US
dc.subjectSweet potatoes--Economic aspectsen-US
dc.titleSweet Potato Purchase Behavior: An Analysis of the Household Decision-Making Processen-US
dc.titleTítulo en español.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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