Expectativas y opiniones de patronos de profesionales en las ciencias agrícolas

dc.creator
dc.creator
dc.creator
dc.date1991-04-01
dc.date.accessioned2022-11-04T15:28:40Z
dc.date.available2022-11-04T15:28:40Z
dc.identifierhttps://revistas.upr.edu/index.php/jaupr/article/view/3576
dc.identifier10.46429/jaupr.v75i2.3576
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5122755
dc.descriptionNinety-four employers of agricultural science graduates were interviewed as to their opinion about the future of professional agricultural careers, the knowledge and capabilities they required in their professional employees, and the degree to which the agricultural science graduates possessed these attributes. More than half the representatives of private enterprises and three-fourths of those in the public sector foresaw continued agricultural development. More than half of those interviewed said that their enterprises would need more agronomists in the future. Among the skills employers considered most necessary were comprehension and analysis of written information, writing proficiency, and leadership skills. Among the qualities considered most desirable were efficient use of time, desire for self improvement and loyalty to the enterprise or agency. It is recommended that educational institutions which train agronomists revise their curricula in order to strengthen those skills and qualities in their students.en-US
dc.descriptionSe entrevistaron 94 patronos de profesionales de las Ciencias Agrícolas para auscultar sus puntos de vista sobre el futuro de las carreras agrícolas, los conocimientos y capacidades que desean en sus empleados profesionales y el grado en que los egresados tenían esos conocimientos y capacidades. Más de la mitad de los patronos de la empresa privada y tres cuartas partes de los del sector público confiaban que el desarrollo agrícola continuaría. Más de la mitad de los entrevistados opinaron que sus empresas tendrían mayor demanda de agrónomos en el futuro. Las destrezas que los entrevistados consideraban más necesarias eran la comprensión y la capacidad de analizar información escrita, la redacción correcta y técnica de liderato. Entre las cualidades que deseaban ver en sus empleados profesionales estaban la capacidad de planificar, de usar el tiempo eficazmente, tener el deseo de superarse y lealtad a la agencia o empresa. Se recomienda que las instituciones educativas que gradúan técnicos agrícolas revisen sus currículos para fortalecer estas destrezas y cualidades en sus estudiantes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversity of Puerto Rico Mayagüez Campus Agricultural Experiment Stationen-US
dc.relationhttps://revistas.upr.edu/index.php/jaupr/article/view/3576/3072
dc.rightsDerechos de autor 2016 Journal of Agriculture of the University of Puerto Rico.es-ES
dc.sourceThe Journal of Agriculture of the University of Puerto Rico; Vol. 75 No. 2 (1991): Vol. 75, No. 2, April 1991; 139-146en-US
dc.sourceJournal of Agriculture of the University of Puerto Rico; Vol. 75 Núm. 2 (1991): Vol. 75, No. 2, April 1991; 139-146es-ES
dc.source2308-1759
dc.source0041-994X
dc.source10.46429/jaupr.v75i2
dc.subjectAgriculture--Puerto Ricoen-US
dc.subjectAgricultural education--Research--Puerto Ricoen-US
dc.subjectAgriculture--Study and teaching--Puerto Ricoen-US
dc.titleExpectations and opinions of employers of agriculture science graduatesen-US
dc.titleExpectativas y opiniones de patronos de profesionales en las ciencias agrícolases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Este ítem pertenece a la siguiente institución