The romantic love, a bad invention

dc.creatorZubiría, Andrea
dc.creatorNuñez, Cristina Alejandra
dc.date2015
dc.date2016-09-23T13:29:00Z
dc.identifierhttp://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/55338
dc.identifierhttp://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/conequis/article/view/2771/2316
dc.identifierissn:2469-0333
dc.descriptionEn la presente entrevista, Dora Barrancos aborda el análisis de temas vinculados al amor romántico y a la visibilización de la mujer en las revistas para mujeres; en particular, a partir del modelo de mujer moderna que expone la revista argentina Para Ti, del grupo editorial Atlántida. La socióloga y doctora en historia, se detiene y desarrolla las controversias que genera la utilización de conceptos como la esencia y la experiencia femenina, y las inevitables consecuencias que producen al reforzar tanto el sexismo como la cosificación de las mujeres en la sociedad actual.
dc.descriptionIn the present interview, Dora Barrancos approaches the analysis of topics linked to the romantic love and to the visibilización of the woman in the magazines for women; especially, from the model of modern woman who exposes the Argentine magazine Para Ti, of the publishing group Atlántida. The sociologist and doctor in history, analyzes and develops the controversies that the utilization of concepts generates as the essence and the feminine experience, and the inevitable consequences that produce on having reinforced both the sexism and the cosificación of the women in the current society.
dc.descriptionFacultad de Periodismo y Comunicación Social
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.relationCon X
dc.relationno. 1
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.subjectComunicación Social
dc.titleEl amor romántico, una mala invención
dc.titleThe romantic love, a bad invention
dc.typeArticulo
dc.typeContribucion a revista


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