dc.creatorFlorián Castillo, Odar Roberto
dc.creatorDominguez Alcalde, Liz Abigail
dc.date.accessioned2022-04-12T20:04:23Z
dc.date.accessioned2022-10-24T16:11:18Z
dc.date.available2022-04-12T20:04:23Z
dc.date.available2022-10-24T16:11:18Z
dc.date.created2022-04-12T20:04:23Z
dc.date.issued2022-02-11
dc.identifierFlorián, O. R., & Dominguez L. A. (2022). Customer attraction strategies for a SME company in the commercial sector before the Covid-19 [Estrategias de captación de clientes para una Mype del sector comercial ante el Covid-19] . 1sh LACCEI International Multiconference on Entrepreneurship, Innovation and Regional Development - LEIRD 2021. http://dx.doi.org/10.18687/LEIRD2021.1.1.8
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11537/29914
dc.identifier1sh LACCEI International Multiconference on Entrepreneurship, Innovation and Regional Development - LEIRD 2021
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.18687/LEIRD2021.1.1.8
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4724779
dc.description.abstractThe objective of the research was to formulate strategies aimed at attracting clients for a Mype of the commercial sector dedicated to the commercialization of basic food products. The study was prospective. A reliable questionnaire (Cronbach's Alpha of 0.868) and validated by expert judgment was applied to 20 frequent clients sampled for convenience. The main problems encountered were: the lack of use of technologies, the lack of knowledge about strategies and the strong competition that the company faces. Finally, the internal and external analysis strategies were formulated: to provide additional services to clients by frequency of purchase and recommendations; implementation of digital media for advertising and sales, carry out a campaign of low-demand products, recovering the investment or obtaining slight profits; implement resources to avoid contagion in the sale process (seller - customer), implement price or service inquiries through calls or the use of WhatsApp to avoid direct physical contact with customers and possible infections.
dc.description.abstractLa investigación tuvo por objetivo formular estrategias orientadas a la captación de clientes para una Mype del sector comercial dedicada a la comercialización de productos alimenticios de primera necesidad. El estudio fue de carácter prospectivo. Se aplicó un cuestionario confiable (Alpha de Cronbach de 0.868) y validado por el juicio de expertos a 20 clientes frecuentes muestreados por conveniencia. Los principales problemas encontrados fueron: la falta de uso de tecnologías, la falta de conocimiento sobre estrategias y la fuerte competencia que enfrenta la empresa. Finalmente, del análisis interno y externo se formularon estrategias: Brindar servicios adicionales a clientes por frecuencia de compra y recomendaciones; implementación de medios digitales para publicidad y ventas, realizar una campaña de productos de baja demanda, recuperando la inversión u obteniendo ligeras ganancias; implementar recursos para evitar el contagio en el proceso de la venta (vendedor - cliente), implementar las consultas de precios o servicios por medio de llamadas o el uso del WhatsApp para evitar el contacto físico directo con los clientes y posibles contagios.
dc.languagespa
dc.publisherLACCEI
dc.publisherUS
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América
dc.sourceUniversidad Privada del Norte
dc.sourceRepositorio Institucional - UPN
dc.subjectFidelización del cliente
dc.subjectEmpresas comerciales
dc.subjectCovid-19
dc.titleCustomer attraction strategies for a SME company in the commercial sector before the Covid-19 [Estrategias de captación de clientes para una Mype del sector comercial ante el Covid-19]
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObject


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