dc.contributorGarzón Vera, Blas Orlando
dc.creatorUwijint Tukup, Etsa Marcelino
dc.date.accessioned2019-11-06T15:14:10Z
dc.date.accessioned2022-10-20T18:22:47Z
dc.date.available2019-11-06T15:14:10Z
dc.date.available2022-10-20T18:22:47Z
dc.date.created2019-11-06T15:14:10Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifierhttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/17979
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4575972
dc.description.abstractThis case study researches the problematic situation at the Community Educational Center "Juank" of Sintinis Center, with regard to the recovery and strengthening of the Shuar Chicham language from the pedagogical and didactic point of view detected in the six-year of Basic Education. This study gives alternatives against the complex teaching and learning problems of the Shuar Chicham language, because of the socio-cultural and linguistic situation of the Intercultural Bilingual Education System, current in this Educational Institution.
dc.languagespa
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
dc.rightsopenAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
dc.subjectMÉTODOS DE ENSEÑANZA
dc.subjectLENGUAJE NATIVO Y EDUCACIÓN
dc.subjectLENGUAJE Y LENGUAS - ENSEÑANZA
dc.subjectLINGÜÍSTICA
dc.subjectEDUCACIÓN INTERCULTURAL
dc.subjectEDUCACIÓN GENERAL BÁSICA - ECUADOR
dc.titleDificultades de enseñanza - aprendizaje de la lengua Shuar a los niños de sexto año de Educación General Básica del CECIB Juank, comunidad Sintinis cantón Pablo Sexto periódo lectivo 2018 - 2019
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución