dc.contributorHernández Ochoa, Guillermo
dc.creatorAbadía Martínez, Natalia
dc.creatorCaldas Bejarano, Manuel Felipe
dc.creatorVargas Morera, Lady Natalia
dc.date2015-01-01T08:00:00Z
dc.date.accessioned2022-10-13T14:12:30Z
dc.date.available2022-10-13T14:12:30Z
dc.identifierhttps://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/376
dc.identifierhttps://ciencia.lasalle.edu.co/cgi/viewcontent.cgi?article=1375&context=lic_lenguas
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4165922
dc.descriptionThe project that was carried out is framed within the line of investigation “Educación, Lenguaje y Comunicación”, and it aims to characterize the pedagogical practices of the area of French through the approaches and methods that teachers favor in learning, in the ninth semester, in the teaching of French as a foreign language. The fundamental concepts reside in the pedagogical approaches and methods in language teaching, from the proposals of Richards and Rodgers (1999) and in the concept of pedagogical practices from Gómez (2010), referenced in the book “Prácticas docentes en el ámbito universitario” of La Salle University. A methodology of a qualitative type was assumed, it is seeing as a part of the study of recollection methods information of a descriptive type. The results showed that the pedagogical approaches and methods are learned but are not put into practice in a conscious manner and consequently are not reflected on.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de La Salle. Facultad Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsacceso abierto
dc.subjectMetodos de enseñanza - Lengua extranjera - Francés
dc.subjectPedagogía - Lengua extranjera - Francés
dc.subjectPrácticas de la enseñanza - Francés
dc.titleEl francés en la práctica pedagógica: una aproximación desde los enfoques y métodos de la enseñanza
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado
dc.thesisLicenciatura en Español y Lenguas Extranjeras


Este ítem pertenece a la siguiente institución