dc.contributorLochmuller, Christian
dc.creatorEscobar Botero, Camilo
dc.creatorJaramillo Cuartas, Alejandro
dc.date.accessioned2014-06-20T01:33:54Z
dc.date.accessioned2022-09-29T14:58:01Z
dc.date.available2014-06-20T01:33:54Z
dc.date.available2022-09-29T14:58:01Z
dc.date.created2014-06-20T01:33:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifierhttps://repository.eia.edu.co/handle/11190/1081
dc.identifierEscobar Botero, C. y Jaramillo Cuartas, A. (2012) Método de comercio electrónico para una distribuidora farmacéutica. Caso: Distribuidora Farmacéutica Roma S.A . (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/1081
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3780286
dc.description.abstractDistribuidora Farmacéutica Roma S.A is an Antioquia company founded more than 60 years ago that is dedicated to the distribution and commercialization of pharmaceutical products in the national territory. A little more than 10 years ago, the company created the subsidiary Línea Amiga Farmacéutica, thinking of directly attending drug users through a call center, focusing the added value on a deep knowledge of the clients and a personalized attention and advice service in the accompaniment of medical treatments. Given the small margins of the distribution of pharmaceutical products, the generation of value of the company has been focused on the development of the Amiga Farmaceutica Line. Based on a joint understanding of the business with the administration and an evaluation of the company's distribution channels, it was determined that the implementation of an electronic distribution model is in line with the business characteristics of the Amiga Farmaceutica Line. This is supported in the growth of this distribution model in Colombia and the world and taking into account the great advantages of being present in this channel.
dc.description.abstractDistribuidora Farmacéutica ROMA S.A is a company founded over 60 years ago in Antioquia. It is dedicated to the distribution and commercialization of pharmaceutical products around the country. Over 10 years ago, the company created a subsidiary called Línea Amiga Farmacéutica thinking directly to serve consumers of medical products through a call center. The value added to this model is focused on a deep knowledge of customers and personalized service in medical treatment accompaniment. Given the tight margins that the distribution of pharmaceutical products has, the generation of value of the company has been focused on the development of Línea Amiga Farmacéutica. From a joint work with the business administration and an assessment of the distribution channels of the company, it was determined that the implementation of an electronic distribution model fits the characteristics of Línea Amiga Farmacéutica. This is supported as well with the growth of this distribution model worldwide and the great advantages that this channel presents.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad EIA
dc.publisherAdministrativa, Financiera, Sistemas y Computación
dc.publisherEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2012
dc.publisherIngeniería Administrativa
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsEl autor de la obra, actuando en nombre propio, hace entrega del ejemplar respectivo y de sus anexos en formato digital o electrónico y autoriza a la ESCUELA DE INGENIERIA DE ANTIOQUIA, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995, y demás normas generales sobre la materia, utilice y use por cualquier medio conocido o por conocer, los derechos patrimoniales de reproducción, comunicación pública, transformación y distribución de la obra objeto del presente documento. PARÁGRAFO: La presente autorización se hace extensiva no sólo a las dependencias y derechos de uso sobre la obra en formato o soporte material, sino también para formato virtual, electrónico, digital, y en red, internet, extranet, intranet, etc., y en general en cualquier formato conocido o por conocer. EL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realiza sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la ESCUELA DE INGENIERÍA DE ANTIOQUIA actúa como un tercero de buena fe.
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad EIA, 2020
dc.subjectOrganización e industria
dc.subjectOrganization and industry
dc.subjectComercio electrónico
dc.subjectE-commerce
dc.subjectEconomics, pharmaceutical
dc.subjectEconomía farmacéutica
dc.subjectLínea amiga farmacéutica (LAF)
dc.subjectProductos farmacéuticos
dc.subjectTienda virtual
dc.subjectPharmaceutical products
dc.subjectVirtual store
dc.titleMétodo de comercio electrónico para una distribuidora farmacéutica. Caso: Distribuidora Farmacéutica Roma S.A
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado


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