Mostrando ítems 3741-3760 de 5005

    • Pymes en internet, guía para una implementación exitosa 

      Restrepo Mejía, Manuela; Vallejo Pineda, Sara (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      Our commitment through this project is to provide companies with information to expand their prospect and to enable them to know all the actual potential in this sales channel, the causes or motivations that influence ...
    • Oportunidades mercadológicas basadas en TIC´S para las PYMES con oferta de comercio electrónico del Valle de Aburrá 

      Escobar Cortés, Ana María; Hernández Bermúdez, Catalina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      Today, companies are increasingly feeling the need to make themselves known and to earn a position in a market that has become highly competitive. Therefore it should be underlined the importance of new technologies in ...
    • Análisis y proyección financiera caso: Fundación Ximena Rico Llano 

      Vicaría Guerrero, Alejandro Alfredo (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      Este proyecto tiene como misión aportar un documento aplicativo que permita a la Fundación Ximena Rico Llano contar con las proyecciones financieras de su operación de acuerdo con el comportamiento histórico de sus ingresos ...
    • Plan de negocios para la empresa Cheesecake Company dedicada a la producción, comercialización y distribución de pequeñas indulgencias (cheesecakes) 

      Gil Herrera, Julio Cesar; Isaza, Juan Ricardo (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEscuela de Ingeniería de Antioquia EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      Este trabajo presenta un plan de negocio de la empresa Cheesecake Company, que busca alcanzar los objetivos planteados a través de un estudio del ambiente macroeconómico, que permite saber en qué campo se actúa y como se ...
    • La utilización de swaps por empresas exportadoras de Medellín 

      Marín Correa, Julio Esteban; Fonseca Duque, Alejandro (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      The main objective of this paper was to determine the use of swaps by small and medium business in the real sector in the city of Medellin.
    • Plan de negocio de la empresa Tour-Antioquia dedicada a ofrecer servicios de turismo especializados 

      Garzón Vallejo, Santiago Humberto (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      This future company, Tour-Antioquia, will not only be a city tour provider but also pretends to go beyond that. It will become the perfect ally for future clients since their arrival at the airport, welcome and stay in the ...
    • Complemento en Excel® 2010 para el pronóstico no paramétrico de series de tiempo 

      Quintero Cataño, Jonathan (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      Today, it could be seen the need for people and companies to determinate the future environment that they have to face and with the goal to make decisions to take advantage over the rest, together with advances in technology ...
    • Plan de negocios de un restaurante católico en Medellín. Mater dei café 

      Botero Giraldo, Yuri Tatiana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The formulation and evaluation toward the creation of the catholic coffee`s project comes from the unsatisfied need found into different catholic groups of the city, wishing some healthy scattering places where they can ...
    • Gestión empresarial para la participación de mipymes en procesos licitatorios 

      Piragua Carvajal, Alicia María (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      Acting on specific objectives, the final report has a state of the art to identify which models of business management, with a marked focus on generating business opportunities by Micro, small and medium enterprises.
    • Manual de calidad ISO 9001:2008. Caso: Agencia De Viajes Turismo Por Colombia D.E.O EU. 

      Zuluaga Orozco, Johanna (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2010)
      The travel agency TURISMO POR COLOMBIA D.E.O E.U is committed to providing quality service, reliable and timely, providing a preferential and differentiator treatment for each of her clients, implementing for this ISO ...
    • Gestión del riesgo operativo en las entidades financieras colombianas desde el punto de vista de la normatividad 

      Sánchez Martínez, Beatriz; Franco Paeres, Vanessa (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      This is done by analyzing the progress which was made by each of the Basel agreements, with an emphasis in particular on Basel II and connecting it with the current Colombian regulation.
    • Plan de negocios para una empresa de caramelos gourmet. 

      Villa Castañeda, Santiago (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      The food sector every day reduces the profit margin and there arises the need to provide customer value for this pay more for a product. There are many products for all types of customers. This work focuses on candy for ...
    • Plan de negocio para una empresa productora de plástico biodegradable 

      Giraldo Hernández, Alejandro; Gómez Madrid, Felipe (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      With this Project, we pretend to structure a business plan for a producer company and a biodegradable plastic wholesaler
    • Plan de negocios de la empresa Chrome Effect S.A.S dedicada a la prestación del servicio de cromado en la ciudad de Medellín. 

      Mesa Saldarriaga, Daniel; Vásquez Hurtado, Andrés Alberto (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      Chrome Effect S.A.S will have as target market small and medium companies that may even require the Chrome service, such as: metallurgical companies, design and furniture companies, packaging producers, jewelry producers, ...
    • Plan de negocio de la empresa Optimizing operadora logística de eventos empresariales 

      Peláez Gaviria, Elena (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónUniversidad EIAIngeniería Administrativa, 2011)
      The company Optimizing S.A.S. is a logistic service operator, focused on satisfying business customers through an integrated service, characterized by having advanced technology tools, talented people dedicated to sell the ...
    • Necesidades de complementariedad de la comunidad académica de secundaria ubicada en el entorno de la Biblioteca EPM 

      Tissnésh Betancur, Alejandro; Ruiz López, Sebastian (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The purpose of this work is identify interests and needs of complementarity of the Library EPM, to identify elements inside his politics of Social Responsibility, which they allow him for the creation of programs to improve ...
    • Medición del riesgo crédito en Colombia- Hacia Basilea III 

      Álvarez Franco, Sara Isabel; Osorio Betancur, Alejandra (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      Credit Risk plays an important role in financial institutions as it related with the likelihood that borrowers default and that the institution suffers losses and assets decline in their values as a result of defaults. To ...
    • Mercadeo estratégico para electrodomésticos línea blanca. Caso: Compañía Global De Productos S.A. 

      Builes Valencia, Diego Alejandro; Herrera Espinosa, Diego Armando (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia), Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The present work piece researches an alternative approach to a real sector of the economy with the aim of providing strategic advice to a small trader company. The sector that will be met through the various chapters is ...
    • Centro formativo en la empresa comunitaria agrícola Ganagro “El Tablazo” en Frontino, Antioquia 

      Gómez Salazar, Claudia Patricia; Posada Fernández, Juanita; Vélez Bernal, Mariana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      It is expected that with the implementation of this project, the community members will be able to lower their poverty conditions, by generating joint activities and projects to solve their actual and future necessities, ...
    • Variables que afectan la fidelidad de marca. Caso de estudio Diesel 

      Cardona Guerra, Carolina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The following undergraduate work, is a proposal that seeks to determine the consumption of fashion for women between 18 and 35 years in the city of Medellín, specifically on the jeans, to know what they think about this ...