dc.contributorEcitrónica
dc.creatorPaz Penagos, Hernán
dc.creatorCampagnoli Martínez, Sandra Ximena
dc.creatorGómez Rubiano, Juan Camilo
dc.creatorCurrea Botero, Juan Sebastián
dc.creatorMartin Alfonso, Juan Felipe
dc.date.accessioned2021-05-14T19:43:54Z
dc.date.accessioned2021-10-01T17:19:10Z
dc.date.accessioned2022-09-29T14:36:57Z
dc.date.available2021-05-14T19:43:54Z
dc.date.available2021-10-01T17:19:10Z
dc.date.available2022-09-29T14:36:57Z
dc.date.created2021-05-14T19:43:54Z
dc.date.created2021-10-01T17:19:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier978-0-9993443-1-6
dc.identifier2414-6390
dc.identifierhttps://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/1432
dc.identifier10.18687/LACCEI2018.1.1.208
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.18687/LACCEI2018.1.1.208
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3776094
dc.description.abstractIn this article we explain the progress made in the theoretical modeling process of the fiber-based sensor of the detection of vehicular overload. The methodological design covers the first phase of revision of the state of art, and the second, of experimentation of laboratory and simulation to obtain a first approach to the model of the sensor. The investigation will be carried out for static loads corresponding to vehicles C2 of maximum vehicular weight of 17 Tons, distributed on the simple directional axis and on a simple non-directional axis. The selection of the type of signal and its most suitable parameters are presented as partial results; so, like the behavior of the fiber optic against efforts.
dc.description.abstractEn este artículo se explican los avances logrados en el proceso de modelamiento teórico del sensor basado en fibra para detección de sobrecarga vehicular. El diseño metodológico cubre la primera fase de revisión del estado de arte, y la segunda, de experimentación de laboratorio y simulación para obtener una primera aproximación al modelo del sensor. La investigación se hará para cargas estáticas correspondientes a vehículos C2 de peso vehicular bruto máximo de 17 Toneladas, distribuido en el eje simple direccional y en un eje simple no direccional. Como resultados parciales se presentan la selección del tipo de señal y sus parámetros más adecuados; así, como el comportamiento de la fibra óptica frente a esfuerzos.
dc.languageeng
dc.publisherLACCEI Latin American and Caribbean Consortium of Engineering Institutions
dc.publisherLima, Perú.
dc.relation19-21 July 2018
dc.relationLima, Peru.
dc.relationN/A
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dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.sourcehttp://laccei.org/LACCEI2018-Lima/meta/FP208.html
dc.titleFirst approach to the modeling process of the sensor base on fiber optic for the detection of vehicular overload
dc.typeDocumento de Conferencia


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