es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem

        Enhancing higher education experience: The eMadrid initiative at UNED university

        Fecha
        2015
        Registro en:
        Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE; Vol. 2015-February, Núm. February
        15394565
        https://hdl.handle.net/20.500.12585/9019
        10.1109/FIE.2014.7044051
        Universidad Tecnológica de Bolívar
        Repositorio UTB
        6506542188
        22980242800
        56740493500
        8879649100
        22733621200
        55906658100
        7003654204
        26643374700
        6508164379
        23093484400
        55450108900
        35781364800
        57209186685
        44761075700
        7005158730
        http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3727909
        Autor
        Rodriguez-Artacho M.
        Lorenzo E.J.
        Robles L.S.
        Cigarran J.
        Centeno R.
        Mayorga J.I.
        Velez J.
        Castro M.
        Sancristobal E.
        Diaz G.
        Martin S.
        Gil R.
        Garcia F.
        Cubillo J.
        Ros S.
        Institución
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        Resumen
        In this paper we focus on the achievements of eMadrid initiative in some fields of technology-enhanced learning, mainly involving the improvement of the mechanisms for open educational content retrieval from Internet, considering Internet resources as potential learning objects. Also we facilitate the integration of remote laboratories and external tools in virtual campuses architectures supporting enriched capabilities and describe a way to cluster and identify learner weaknesses using a learning analytics approach in combination with the item response theory. © 2014 IEEE.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018