dc.creatorGarcía Barón, Andrés Eloy
dc.creatorCastro, A.
dc.creatorRios, Y. Yuliana
dc.date.accessioned2021-02-09T21:51:22Z
dc.date.accessioned2022-09-28T20:25:02Z
dc.date.available2021-02-09T21:51:22Z
dc.date.available2022-09-28T20:25:02Z
dc.date.created2021-02-09T21:51:22Z
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifierA. Eloy García Barón, A. Castro and Y. Yuliana Rios, "Diseño del chasis de un vehículo eléctrico autónomo para la ciudad de Cartagena de Indias (SETA-tren del Caribe) usando elementos finitos y la técnica de Shell," 2020 IX International Congress of Mechatronics Engineering and Automation (CIIMA), Cartagena de Indias, Colombia, 2020, pp. 1-6, doi: 10.1109/CIIMA50553.2020.9290309.
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12585/9968
dc.identifierhttps://ieeexplore.ieee.org/document/9290309
dc.identifier10.1109/CIIMA50553.2020.9290309
dc.identifierUniversidad Tecnológica de Bolívar
dc.identifierRepositorio Universidad Tecnológica de Bolívar
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3727734
dc.description.abstractThis document contains the chassis design for an autonomous electric vehicle. First, a fatigue failure analysis should be done to the underside of the chassis under fluctuating loads. Subsequently, the methodology of the shell technique or plate technique is applied to make the structural analysis by finite elements of the complete structure. The results show a satisfactory design that meets all the criteria used.
dc.languagespa
dc.publisherCartagena de Indias
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.source2020 IX International Congress of Mechatronics Engineering and Automation (CIIMA)
dc.titleDiseño del chasis de un vehículo eléctrico autónomo para la ciudad de Cartagena de Indias (SETA-tren del Caribe) usando elementos finitos y la técnica de Shell


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