dc.creatorAyala Andrade, Duperly
dc.date.accessioned2017-06-17T18:03:03Z
dc.date.accessioned2017-06-24T16:00:22Z
dc.date.available2017-06-17T18:03:03Z
dc.date.available2017-06-24T16:00:22Z
dc.date.created2017-06-17T18:03:03Z
dc.date.created2017-06-24T16:00:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifierAyala Andrade, D. (2016) Innovación en modelo de negocio, una estrategia para la competitividad y éxito empresarial. [Trabajo de pregrado, Universidad Santo Tomás] Bogotá, Colombia
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11634/2835
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractPresentation on the role of innovation in the business model as one of the factors in business success. The literature review is complemented with a technical visit to two North American companies: Wal-Mart and Elmer Candy Corporation. A comparison of business models and some of their strategies is made. The findings of this comparison are presented, highlighting strategies such as implementation of new technologies, definition of a supply chain management system, cost reduction, using the power of negotiation with suppliers, creating a niche and relying on tradition. as well as carrying out a very dedicated management of human talent.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Administración de Empresas
dc.publisherFacultad de Administración de Empresas
dc.relationDrucker, P. (1985). La Innovación y el empresario innovador. Edhasa. México
dc.relationElmer Chocolate. (2016). The Chocolate Foundation. Recuperado de: http://elmerchocolate.com/about
dc.relationGhemawat, P. y Bradley, S. (2002). Wal-Mart Stores Inc. Harvard Business School Cases.
dc.relationGhemawat, P. (2007) Wal-Mart Stores Discount Operations. Inc. Harvard Business School cases.
dc.relationGobble, M. (2014). Business Model Innovation. Research Technology Management, 57 (6), 58-60.
dc.relationLeinwand, P y Mainardu, C. (2016). Your whole company needs to be distinctive, not just your product. Harvard Business Review.
dc.relationLindgardt, Z., Reeves, M., Stalk Jr, G., y Deimler, M. (2013). Business Model Innovation: When the game gets tough, change the game. Own the future: 50 ways to win from the Boston Consulting Group, 291- 298.
dc.relationLópez., Bueno, E., y Salmador, M (2013). Dinamizar la pyme mediante la innovación del modelo de negocio. Economía Industrial, 388, 95-102.
dc.relationMárquez, J. (2010). Innovación en modelos de negocio: La metodología de Osterwalder en la práctica. Revista MBA Eafit, 1,30-47.
dc.relationMorone, G. (s.f). Métodos y técnicas de la investigación. Sistema de Biblioteca. Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile.
dc.relationMurcia, C., H.H. (2011). Creatividad e innovación para el desarrollo empresarial. Bogotá: Ediciones de la U.
dc.relationOrganización para la cooperación y desarrollo económicos (OCDE), (2006) Manual de Oslo, Guía para la recogida e interpretación de datos sobre innovación. European Commission, Eurostat, Grupo Tragsa, Tercera Edición, España.
dc.relationOsterwalder, A., y Pigneur, Y. (2010). Generación de modelos de negocio. Planeta. Barcelona España.
dc.relationPerilloux, G. (2014, 12, 30). Elmer Chocolate Announces $40 Million Manufacturing Expansion in Ponchatoula. Louisiana Economic Development. Recuperado de: http://www.opportunitylouisiana.com/led-news/news-releases/news/2014/12/30/elmer-chocolateannounces-$40-million-manufacturing-expansion-in-ponchatoula
dc.relationPorter, M. (1990). The competitive advantage of nations. New York: Free Press.
dc.relationSchumpeter, J. A. (1934). The theory of Economic Development. Cambridge, Mass. Harvard University Press.
dc.relationSchumpeter, J. (1935). Análisis del cambio económico. Recuperado de: http://eumed.net/cursecon/textos/schump-cambio.pdf
dc.relationTeece, D. J. (2010). Business models, business strategy and innovation. Long Range Planning, 43, 172-194.
dc.relationWal-Mart Stores, Inc. (2016). Wal-Mart About us, Our Business, Our History. Recuperado de http://corporate.walmart.com/our-story/our-business
dc.relationZott, C., y Amit, R. (2009). Innovación del modelo de negocio: creación de valor en tiempos de Cambio. Universia Business Review, v 3(23), 108-121.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleInnovación en modelo de negocio, una estrategia para la competitividad y éxito empresarial


Este ítem pertenece a la siguiente institución