dc.contributor | Universidad Santo Tomas | |
dc.creator | Llanos Vargas, Héctor | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T16:20:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T16:20:10Z | |
dc.date.created | 2021-05-05T16:20:10Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier | Llanos , H. (2014). Religiosidad e imagen: aproximaciones a la colección de arte colonial de la Orden de Predicadores de Colombia. Bogotá: Ediciones USTA. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/33936 | |
dc.description.abstract | In the Colombian historiographical milieu, it sounds strange to give a title to an essay in which the Western, and therefore universalizing, concepts of Baroque and Modernity are linked.
the Western, and therefore universalizing, concepts of Baroque and Modernity are linked.
The former is a term frequently used by art historians and is inscribed in the so-called colonial period of art historiography.
the so-called colonial period of traditional historiography, between the seventeenth and eighteenth centuries.
and XVIII centuries. | |
dc.relation | Angulo, D. (1945). Historia del arte hispanoamericano. (tomo1). Barcelona: Salvat. | |
dc.relation | Borja, J. (2007). Historiografía y hagiografía: vidas ejemplares y escritura de la historia en el Nuevo Reino de Granada. Revista Fronteras de la Historia, 12, 53-78. | |
dc.relation | Borja, J. (2011). La tradición colonial y la pintura del siglo XIX en Colombia. Revista Análisis, 79, 441-461 | |
dc.relation | Constaín, J. (2003). Los libros antiguos del Rosario.En B. Villegas (Ed.). Tesoros del Colegio Mayor de Nuestra Señora del Rosario, 350 años (pp. 53-72). Bogotá: Villegas. | |
dc.relation | Coronel, J. (1975). El arquitecto y la nacionalidad. Bogotá: Sociedad Colombiana de Arquitectos. | |
dc.relation | Corradine, A. (1998). Historia del Capitolio Nacional de Colombia. Bogotá: Instituto Colombiano de Cultura Hispánica. | |
dc.relation | Gutiérrez, R., Vallín, R. y Perfetti, V. (1999). Fray Domingo Petrés y su obra arquitectónica en Colombia. Bogotá: Banco de la República, El Áncora. | |
dc.relation | Irving, L. (1979). Los libros del conquistador. México: Fondo de Cultura Económica | |
dc.relation | Llanos, H. (1979). Surgimiento, permanencia y transformaciones históricas de la élite criolla de Popayán (siglos XVI-XIX). Revista de estudios regionales, Historia, Economía y Espacio, 3(1), 18-114. | |
dc.relation | Llanos, H. (2007). En el nombre del Padre, del Hijo y del Espíritu Santo: adoctrinamiento de indígenas y religiosidades populares en el Nuevo Reino de Granada (siglos XVI-XVIII). Bogotá: Universidad Nacional de Colombia | |
dc.relation | Llanos, H. (Ed.). (2010). El árbol genealógico de nuestras identidades culturales: álbum de textos-imágenes sobre los orígenes de los usos, costumbres y el color de la piel de las castas o razas en Colombia. Bogotá. | |
dc.relation | Ramírez, F. y Giraldo, J. (2010). El libro de los libros. Bibliotecas Pontificia Universidad Javeriana. (vol. 1). Bogotá: Villegas. | |
dc.relation | Sánchez, J. (2011). El libro de los libros. Bibliotecas Pontificia Universidad Javeriana. (tomo2). Bogotá: Villegas. | |
dc.relation | Stevenson, R. (1964). La música colonial en Colombia. Cali: Instituto Popular de Cultura de Cali. | |
dc.relation | Uribe, J. (1964). El pensamiento colombiano en el siglo XIX. Bogotá: Temis. | |
dc.relation | http://unidadinvestigacion.usta.edu.co | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Capitulo 2: Barroco y Modernidad en el Nuevo Reino de Granada | |