es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        La interculturalidad crítica en los programas de formación inicial de docentes de lengua extranjeras en el contexto colombiano contemporáneo

        Fecha
        2018-11-20
        Registro en:
        Granados-Beltrán, C. (2018). La interculturalidad crítica en los programas de formación inicial de docentes de lengua extranjeras en el contexto colombiano contemporáneo. Bogotá: Doctorado en Educación, Universidad Santo Tomás Sede Bogotá.
        http://hdl.handle.net/11634/15503
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Granados-Beltrán, Carlo Erwin
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        This doctoral dissertation describes an exploration of ways in which critical interculturality, as a theoretical decolonial position (Maldonado-Torres, 2010; Mignolo, 2005a, 2005b; 2007; 2010; but mainly, Walsh, 2005; 2007; 2009), can support initial foreign language teacher education ontologically and epistemologically. For this qualitative critical research (Kincheloe & McLaren, 2012; Steinberg, 2015), data were collected through interviews with teacher educators from national Licenciatura programs and with the representative of teacher education from Colombia Bilingüe at the moment of the study; discussion groups were undertaken with students of one Licenciatura program, after having made a pedagogical intervention; lastly, documents related to foreign language teacher education at the political and institutional level were analyzed. Data analysis indicates the existence of six discursive tensions in foreign language teacher education: being instructor or educator, preference for a native or non-native teacher, deficitarian image of language teachers as opposed to an ideal image, instrumental or cognitive and intercultural purposes for learning a language, emphasis on disciplinary knowledge or diverse knowledges, and division or integration between theory and practice. From these tensions, the criteria proposed for initial language teacher education based on critical interculturality are derived.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018