dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-8394-6584
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-2467-1971
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?user=d701TbYAAAAJ&hl=es
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?user=pmja7jwAAAAJ&hl=es
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001357845
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000013616
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000014474
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorOspina Sogamoso, José Vicente
dc.creatorRojas Leguizamón, Harold Eduardo
dc.date.accessioned2021-06-17T13:38:55Z
dc.date.available2021-06-17T13:38:55Z
dc.date.created2021-06-17T13:38:55Z
dc.date.issued2021-06-09
dc.identifierOspina, J & Rojas, H. (2021): Reflexiones en torno a la enseñanza y los procesos de aprendizaje en diseño en arquitectura. [Articulo académico, Universidad Santo Tomas]. Repositorio
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/34400
dc.description.abstractThis reflection article aims to promote the possibilities around teaching-learning methodologies and the creative processes in the Architectural Project. The experiences in the classroom generate concerns about the methodologies of the Project Workshop as an academic space, from there the critical views of the teachers are retaken to their pedagogical practices and the diverse stakes such as conceptual integration, semiotic analysis of form, abstractions and representations.
dc.relationAlba Dorado, M. I. (2016). Arquitectura y creatividad. Reflexiones acerca del proceso creativo del proyecto arquitectónico. Arquitectura Revista, 12(2), 125-139.
dc.relationAlbán, A., Garzón, E., Carrera, M., Londoño, N., Acevedo, H., Betacourt, C., . . . Joseph. (2020). https://conversatorioalban.wixsite.com/alban. Obtenido de https://conversatorioalban.wixsite.com/alban: https://conversatorioalban.wixsite.com/alban
dc.relationMontaner, J. M. (2014). Del diagrama a las experiencias, hacia una arquitectura de la acción. Barcelona: Gustavo Gili.
dc.relationOspina H., C. A. (2004). Disciplina, saber y existencia. Revista Latinoamericana Ciencias Sociales, Niñez y Juventud, 2(2), 51-81.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleReflexiones en torno a la enseñanza y los procesos de aprendizaje en diseño en arquitectura


Este ítem pertenece a la siguiente institución