dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-8394-6584 | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-2467-1971 | |
dc.contributor | https://scholar.google.es/citations?user=d701TbYAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | https://scholar.google.es/citations?user=pmja7jwAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001357845 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000013616 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000014474 | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Ospina Sogamoso, José Vicente | |
dc.creator | Rojas Leguizamón, Harold Eduardo | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:38:55Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:38:55Z | |
dc.date.created | 2021-06-17T13:38:55Z | |
dc.date.issued | 2021-06-09 | |
dc.identifier | Ospina, J & Rojas, H. (2021): Reflexiones en torno a la enseñanza y los procesos de aprendizaje en diseño en arquitectura. [Articulo académico, Universidad Santo Tomas]. Repositorio | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/34400 | |
dc.description.abstract | This reflection article aims to promote the possibilities around teaching-learning methodologies and the creative processes in the Architectural Project. The experiences in the classroom generate concerns about the methodologies of the Project Workshop as an academic space, from there the critical views of the teachers are retaken to their pedagogical practices and the diverse stakes such as conceptual integration, semiotic analysis of form, abstractions and representations. | |
dc.relation | Alba Dorado, M. I. (2016). Arquitectura y creatividad. Reflexiones acerca del proceso creativo del proyecto arquitectónico. Arquitectura Revista, 12(2), 125-139. | |
dc.relation | Albán, A., Garzón, E., Carrera, M., Londoño, N., Acevedo, H., Betacourt, C., . . . Joseph. (2020). https://conversatorioalban.wixsite.com/alban. Obtenido de https://conversatorioalban.wixsite.com/alban: https://conversatorioalban.wixsite.com/alban | |
dc.relation | Montaner, J. M. (2014). Del diagrama a las experiencias, hacia una arquitectura de la acción. Barcelona: Gustavo Gili. | |
dc.relation | Ospina H., C. A. (2004). Disciplina, saber y existencia. Revista Latinoamericana Ciencias Sociales, Niñez y Juventud, 2(2), 51-81. | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Reflexiones en torno a la enseñanza y los procesos de aprendizaje en diseño en arquitectura | |