es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Alfabetización Académica: Significados desde una Postura Psicológica Sistémica del proceso de Formación Profesional en la Facultad de Psicología de la USTA Villavicencio.

        Fecha
        2020-06-24
        Registro en:
        Cubillos, C. D; Mahecha, G. A. (2020) Alfabetización Académica: Significados desde una Postura Psicológica Sistémica del proceso de Formación Profesional en la Facultad de Psicología de la USTA Villavicencio (Tesis de grado). Universidad Santo Tomás, Villavicencio, Colombia.
        http://hdl.handle.net/11634/27648
        http://dx.doi.org/10.15332/tg.pre.2020.00396
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Mahecha Guerrero, Alejandra
        Cubillos Corredor, Deicy Adriana
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        This research work was carried out with the aim of understanding the construction of meanings of the academic literacy process around vocational training at the Faculty of Psychology of the Santo Tomás University, Villavicencio headquarters, from the epistemological position of constructivism and social constructionism, taking the emerging paradigm as a paradigmatic notion, understanding the psychological view of the phenomenon of academic literacy as pertinent and understanding it from a systemic position. The above, sought to make visible a phenomenon with pedagogical, educational and philosophical edges, among others, from the psychological discipline, thus printing a new way of visualizing the interrelation that emerges from the academic community, based on two central processes: how to read and disciplinary writing. Thus, to identify the conjugation of the roles of students, teachers and institution and in this way to understand from their experience how meaning goes through professional training processes, such as A.A. The methodology was qualitative, the collection of information through two focus groups, one with teachers and one with students. In this way, a voice was given to the experience on the part of the two fundamental axes of teaching - learning, teacher - student, which gave rise to the network as a support fabric in the professional training processes and with it the recognition of promoting promote meaningful learning, learning styles, among other elements, typical of the academic community.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018