dc.contributorCárdenas García, Fernando
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0002-0145-9417
dc.contributorhttps://scholar.google.com.co/citations?user=2KxvW9kAAAAJ&hl=es
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000015852
dc.creatorBallen Sanabria, Karen Lorena
dc.creatorRodero Gallego, Camilo Alberto
dc.date.accessioned2017-06-15T15:47:51Z
dc.date.accessioned2017-06-24T16:37:17Z
dc.date.available2017-06-15T15:47:51Z
dc.date.available2017-06-24T16:37:17Z
dc.date.created2017-06-15T15:47:51Z
dc.date.created2017-06-24T16:37:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifierBallen Sanabria, Karen Lorena; Rodero Gallego, Camilo Alberto. (2015). Percepción de la dirección en empresas pyme de Cundinamarca sobre las barreras en las exportaciones hacia los estados unidos como un factor del desempeño exportador: a partir de un estudio de caso. Universidad Santo Tomás. Bogotá
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11634/2292
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractAccording to the literature reviewed in this paper, several significant factors that impacted every section of the companies studied, however, given the obstacles that arise in the export business, we decided to study the barriers, because despite being an important factor in the literature is even more important in the expansion of an international company. Therefore, by means of a case study there is an analysis of the perception that the direction in the small and medium enterprises (SMEs) of Cundinamarca had, on how barriers affected the process of exporting to the United States, for this reason, were studied 10 companies selected by its size and industry in order to have a diverse sample, including: chemical, manufacture of footwear, textiles, floriculture, horticulture, fish farming, industry and tanneries, and level of exporter of sales obtained from the year 2014 to this destination.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Negocios Internacionales
dc.publisherFacultad de Negocios Internacionales
dc.relationPlan Nacional de Desarrollo 2014 – 2018, Congreso de la República de Colombia
dc.relationPlan Nacional de Desarrollo 2014 – 2018, Congreso de la República de Colombia
dc.relationPlan Nacional de Desarrollo 2014 – 2018, Congreso de la República de Colombia
dc.relationGarcía Pérez F., Avella Camarero L., (2007) “Intensidad exportadora y percepción de las barreras a la exportación: Un estudio de casos”, Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 13 N° 3, pp. 93 – 106.
dc.relationChristina Sichtmann, Iika Griese y Maren Klein (2007), “Determinants of the International Performance of Services: A Conceptual Model”. Documentos de Debate del Departamento de Economía de la Universidad Libre de Berlín.
dc.relationDario Milesi, Virginia Moori y Gabriel Yoguel, (2007). “Estudio Comparado sobre el éxito exportador PYME en Argentina, Chile y Colombia”. Bolivia: Editorial BD Buen Diseño.
dc.relationMaría del Valle Fernández Moreno, Isidro Peña García-Pardo, Felipe Hernández Perlines (2007) “Factores determinantes del éxito exportador. El papel de la estrategia exportadora en las cooperativas agrarias”, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa CIRIECEspaña, pp.39 – 64.
dc.relationNavarro García A., Ruzo Sanmartín E., Barreiro Fernández J.M., (2006) “La Performance de exportación: Revisión teórica y propuesta de un marco integrador”, Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 12 N° 1, pp. 85 – 105.
dc.relationCalantone, Roger J., Daekwan Kim, Jeffrey B. Sschmidt, an S. Tamer Cavusgil (2006). “The influence of internal and external firm factors on international product adaptation strategy and export performance: A three-country comparison”. Journal of Business Re-search 59 (2): 176- 185.
dc.relation Etemad H., (2004), “Internationalization of Small and Mediumsized enterprises: A grounded theoretical framework”, Can. J. Adm, Sci 21, pp. 1-21
dc.relationLeonidas C Leonidou, (2004) “An Analysis of the Barriers Hindering Small Business Export Development”, Journal of Small Business Management, 42 (3), pp. 279 – 302.
dc.relationAhmed, Z.U., Julian, C.C., Baalbaki, I., Hadidian, T.V. (2004). Export barriers and Firm internationalisation: A study of Lebanese entrepreneurs. Journal of management & world business research. 1 (1), 45-58.
dc.relationWinfried Ruigrok, Hardy Wagner, (2003) “Internationalization and Performance: An Organizational Learning Perspective”, Management International Review, Vol.43, pp.63 – 83
dc.relationLeonidou, L.C. and Katsikeas, C.S. and Samiee, S. (2002). “Marketing strategy determinates of export performance: a meta-analysis”. Journal of Business Research. 55, (1), 517-567.
dc.relationNavarro A., (2000) “Modelización de la performance de exportación: Una aplicación a las denominaciones de origen vitivinícolas españolas”, Tesis doctoral, Universidad de Sevilla.
dc.relationElsa M. Uribe González, (2000) “La teoría de los costes de transacción y la fijación de los límites organizacionales al otro lado de las fronteras nacionales”, revista científica INNOVAR, No. 16, pp.105 – 118.
dc.relationShaoming Zou, Simona Stan, (1998) "The determinants of export performance: a review of the empirical literature between 1987 and 1997", International Marketing Review, Vol. 15 Iss: 5, pp.333 – 356
dc.relationLeonidou, L.C., Katsikeas, C.S. and Piercy, N.F. (1998). “Identifying managerial influences on exporting: past research and future directions”. Journal of International Marketing, 6 (2), 74-102.
dc.relationMatthyssens P. & Pauwels P., (1996), “Assessing export performance measurement”, Advances in International Marketing, Vol. 8, pp. 85-114.
dc.relationPatterson, Paul G., and Muris Cicic (1995). “A Typology of Service Firms in International Markets: An Empirical Investigation”. Journal of International Marketing 3 (4): 57-83.
dc.relationBarney, Jay. (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management 17 (1):99.
dc.relation Williamson, Oliver (1991c). “Comparative Economic Organization: The Analysis of Discrete Structural Alternatives”, en Administrative Science Quarterly, 36, pp. 269-296.
dc.relationGemunden h. G., (1991), “Successful Factors of Export Marketing: A Meta – Analysis Critique of the Empirical Studies”, In the New Perspectives on International Marketing, pp. 33-62.
dc.relationAaby, N.E. and Slater, S.F. (1989), “Management influences on export performance: a review of the empirical literature 1978-88”, International Marketing Review, Vol 6 No. 4, pp. 7-26.
dc.relationWilliamson, Oliver (1985). The Economics Institutions of Capitalism, The Free Press, New York, traducido al castellano en 1989 como Las instituciones económicas del capitalismo, Fondo de Cultura Económica, México
dc.relationTeece, David (1985c). “Transaction Cost Economics and Multinational Enterprise: An Assesment”, documento interno de trabajo No. IB-3, revisado en mayo de 1985, pp. 1-41. Este artículo se publicó posteriormente en 1986 en Journal Economic, Behavior and Organization, Vol. 7, pp. 21-45.
dc.relationPorter, M. E. (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, New York: Free Press.
dc.relationCooper, R.G. and Kleinschmidt, E.J. (1985). “The impact of export strategy on export sales performance”. Journal of international business studies. 16 (1), 37-55.
dc.relationWernerfelt, Birger (1984). “A Resource-based View of the Firm”. Strategic Management Journal 5 (2): 171-180.
dc.relationHunter, Schmidt, & Jackson, John E. (1982), “Meta-analysis: Cumulating research findings across studies. Beverly Hills, California: Sage”.
dc.relationHymer, Stephen, Cohen, Robert B. et al., eds., (1979). The Multinational Corporation: A radical Approach, Sindicato de la Universidad de Cambridge, Cambridge. Traducida al castellano bajo el título La compañía multinacional: Un enfoque radical, H Blume Ediciones, 1982, Madrid.
dc.relationHarry G. Johnson, (1970) "Direct Foreign Investment: A Survey of the lssues". Third Pacific Trade and Development Conferece.
dc.relationCoase, Ronald H. (1937), “The Nature of the Firm”, en The Nature of the Firm, Origins, Evolutions, and Development, ed. Oliver Williamson y Sidney G. Winter (1991). Oxford University Press, artículo traducido al castellano como “Naturaleza de la Empresa” en ICI, enero de 1980, España.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePercepción de la dirección en empresas pyme de Cundinamarca sobre las barreras en las exportaciones hacia los estados unidos como un factor del desempeño exportador: a partir de un estudio de caso


Este ítem pertenece a la siguiente institución