dc.contributororcid.org/0000-0002-8474-8336
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?user=N0O1dHYAAAAJ&hl=es
dc.contributorhttps://scienti.colciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001333964
dc.contributorhttps://scienti.colciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001459294
dc.contributorhttps://scienti.colciencias.gov.co:8085/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000014290
dc.creatorRoa Banquez, Katherine
dc.creatorSarmiento Molano, Marcel Leonardo
dc.creatorRamírez, Stevens
dc.creatorPoveda Ortiz, Sandra Milena
dc.date.accessioned2018-10-08T21:56:57Z
dc.date.accessioned2022-09-28T15:17:31Z
dc.date.available2018-10-08T21:56:57Z
dc.date.available2022-09-28T15:17:31Z
dc.date.created2018-10-08T21:56:57Z
dc.date.issued2015-11
dc.identifierRoa, Katherine., Sarmiento, Marcel., Ramírez, Stevens & Poveda, Sandra. (2015). CONSTRUCCIÓN DE UN LABORATORIO VIRTUAL BÁSICO PARA EL DISEÑO DE REDES TELEMÁTICAS COMO USO DIDACTICO. Universidad Santo Tomás Abierta y a Distancia.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/13639
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3671876
dc.description.abstractThis project is based on conceptualizing, designing and building a virtual laboratory for the design of telematic networks as a didactic use; the project will be developed under three phases, in the first a literary review of the techniques, methods and parameters to be taken into account in the construction of the laboratory, the second will be implemented the design of the model under the parameters previously consulted and simulated under software specialized, and finally connectivity tests between the different components will be carried out. Therefore, the research focuses on a mixed method, since part of the research will use qualitative methods (phase I and II) and quantitative methods (Phase II); Likewise, a type of projective research is proposed, given that its fundamental axis is the construction of a virtual laboratory as a didactic use. At the end of the investigation, it is planned to deliver the virtual laboratory along with at least two practices that can be performed in these, in order to be used in the different University Care Centers (CAU) where the Computer Engineering program is present for to be used as a complement to the foundation classes in the area of ​​telematic networks.
dc.relationALBALOOSHI, F. Virtual Education Cases in Learning & Teaching Technologies, IRM Press: 2003, p.p. 1-20.
dc.relationANTSAKLIS, P., T. BASAR, R. DECARLO, N. HARRIS, M. SPONG, Y S. YURKOVICH (1999). “Report on the NSF/CSS WorkShop on New Directions in Control Engineering Education”, IEEE Control Systems Magazine, vol. 19, nº 5, pp 53-58.
dc.relationARIZA, C. (2009). Laboratorio remoto aplicado a la educación a distancia. Universidad Militar Nueva Granada. Recuperado de http://bdatos.usantotomas.edu.co:2051/lib/bibliotecaustasp/reader.action?ppg=2&docID=10345602&tm=1425963803387
dc.relationCALVO, I. (2009). Laboratorios Remotos y virtuales en enseñanzas técnicas y científicas. Recuperado de http://bdatos.usantotomas.edu.co:2051/lib/bibliotecaustasp/reader.action?ppg=22&docID=10357498&tm=1424129765989 en febrero 7 de 2015.
dc.relationCASTELLANOS, F. & MARTÍNEZ, O. Laboratorios virtuales (IV) como apoyo a las prácticas a distancia y presenciales en ingeniería. Revista Inge-CUC / Vol. 6 - No. 6 / Octubre 2010 / Barranquilla – Colombia.
dc.relationCOLOMBIA APRENDE (Ministerio de Educación Nacional de Colombia). Definición de Objetos Virtuales de Aprendizaje. [Fecha de consulta: 3 de Noviembre de 2015] http://www.colombiaaprende.edu.co/html/directivos/1598/article-88892.html
dc.relationDORMIDO, S. (2004). Control learning: present and future. Annual Reviews in Control, 28(1), 115-136. doi:10.1016/j.arcontrol.2003.12.002 FAINHOLC, B., (1999). La interactividad en la educación a distancia, Ed. Paidós, Argentina. Pg.64-65
dc.relationGARCIA, J., ORDUÑA, P., IRURZUN, J., ANGULO, I., & HERNÁNDEZ, U. (2009). Integración del laboratorio remoto WebLab- Deusto en Moodle. 71
dc.relationHERRERA, M. (2015). “Las fuentes del aprendizaje en ambientes virtuales educativos”, Revista Iberoamericana de Educación, [Fecha de consulta: 15 de febrero de 2015] Disponible en: http://www.campus-oei.org/revista/deloslectores/352Herrera.PDF ISSN:1681-5653
dc.relationIBARRA, B., MEDINA, S., & BERNAL, Á. (2007). Implementación de un laboratorio virtual para el estudio de dispositivos electrónicos. TE & ET; no. 2, 2-9.
dc.relationJIMENEZ, A. (2000). Computación numérica bajo Linux y Windows. Universidad de Cádiz. Recuperado de http://www2.uca.es/serv/softwarelibre-cientifico/SCILAB.pdf
dc.relationKRUCHTEN, P. (1995). “The 4+1 View Model of architecture,” IEEE Software, vol. 12, no. 6, pp. 42– 50.
dc.relationKYODA, K. Y KITANO, H. (1999), "A Model of Axis Determination for the Drosophila Wing Disc", European Conference on Artificial Life (ECAL99), Lausanne, 1999.http://www.symbio.jst.go.jp/~kyoda/research/vdp/vdp.html) LIDM (Laboratorios de Imagen Digital Mohre). Virtual laboratorio Química Orgánica; http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/6318/
dc.relationLINDSAY, E., NAIDU, S., & GOOD, M. (2007). A Different Kind of Difference : Theoretical Implications of Using Technology to Overcome Separation in Remote Laboratories. Recuperado de http://www.researchgate.net/publication/46276763_A_Different_Kind_of_Difference_Theoretical_Implications_of_Using_Technology_to_Overcome_Separation_in_Remote_Laboratories en marzo 24 de 2015.
dc.relationLORANDI, A. (2011). Los Laboratorios Virtuales y Laboratorios Remotos en la Enseñanza de la Ingeniería. Recuperado de http://academiajournals.com/downloads/LorandiLabsEd11.pdf en febrero 14 de 2015.
dc.relationMinisterio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones Colombia (MinTIC). Vive Digital. Documento Vivo del Plan. Versión 1.0/ Febrero de 2011. [Fecha de consulta: 11 de Noviembre de 2015] http://vivedigital.gov.co/files/Vivo_Vive_Digital.pdf
dc.relationMUROS, B., ARAGÓN, Y. &, BUSTOS, A. (2015). La ocupación del tiempo libre de jóvenes en el uso de videojuegos y redes Comunicar [en línea] 2013, XX (Marzo-Octubre) : [Fecha de consulta: 15 de febrero de 2015] Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=15825476005 ISSN 1134-3478 72
dc.relationSALINAS, J. (2004). Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria. Revista Universidad y Sociedad del Conocimiento, 1 (1), 1-16.
dc.relationSANDOVAL, J. (2009). Desarrollo tecnológico de los laboratorios remotos de estructuras e ingeniería sísmica y dinámica estructural. Universidad Militar Nueva Granada. Recuperado de http://bdatos.usantotomas.edu.co:2051/lib/bibliotecaustasp/reader.action?ppg=2&docID=10345385&tm=1425963226642
dc.relationUNIVERSIDAD DE SIENA, Italia. (2015). Laboratorio virtual. Recuperado de http://act.dii.unisi.it/home.php en febrero 14 de 2015.
dc.relationUNIVERSIDAD DE LEÓN, España. (2015) Laboratorio virtual. Recuperado de http://lra.unileon.es/es en febrero 14 de 2015.
dc.relationZAMORA, R. (2012). Laboratorios Remotos: Actualidad y Tendencias Futuras. Recuperado de http://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4272083.pdf en febrero 7 de 2015.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleConstrucción de un laboratorio virtual básico para el diseño de redes telemáticas como uso didáctico
dc.typeApropiación Social y Circulación del Conocimiento: Informes de investigación


Este ítem pertenece a la siguiente institución