es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Representaciones Sociales sobre Sexualidad en Estudiantes de Psicología de la Universidad Santo Tomas sede Villavicencio

        Fecha
        2021-09-29
        Registro en:
        Baquero, C. y Rozo, M. (2021). Representaciones Sociales sobre Sexualidad en Estudiantes de Psicología de la Universidad Santo Tomás sede Villavicencio. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio
        http://hdl.handle.net/11634/37714
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Baquero Giraldo, Cindy Janeth
        Rozo Daza, María Camila
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The objective of this degree work was to understand the configuration of the social representations of the students of the Faculty of Psychology of the Santo Tomás University, Villavicencio headquarters, regarding sexuality. Taking into account the above, the Institutional Research line that directs this study is called Psychosocial Approaches at the Regional Level, since it seeks to contribute and expand knowledge about sexuality in the Orinoquía region. In this way, the problem question that guides this work is: How are social representations regarding the sexuality of psychology students at Santo Tomas University constructed? A qualitative methodology with a hermeneutical phenomenological type methodological design was used, in relation to the paradigm of complexity and social constructionism, using focus groups as a strategy; which were carried out in three group sessions, with 5 participants, who ranged between 18 and 22 years of age, with the participation of 3 women and 2 men. The results concluded that there is a difference in the construction of social representations from the family and educational context. In addition, aspects such as stereotypes, beliefs and values are recognized, which are related to the essential value of respect that identified the formative development of each level that the participants have.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018