es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Estrategias emocionales que los padres utilizan para manejar la adaptación de los niños en su primer ingreso al nivel preescolar del Colegio Bilingüe Espíritu santo en Villavicencio

        Fecha
        2021-05-18
        Registro en:
        Ortiz, T. (2021). Estrategias emocionales que los padres utilizan para manejar la adaptación de los niños en su primer ingreso al nivel preescolar del Colegio Bilingüe Espíritu santo en Villavicencio. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio
        http://hdl.handle.net/11634/35020
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Ortiz Bejarano, Tania Fernanda
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The main objective of this research is to analyze the strategies in both parents and professionals in the educational area for the management of adaptation in the preschool stage of children from the Espiritu Santo Bilingual School of Villavicencio. This research is inductive qualitative and is significantly based on the paradigm of complexity and interpretative methodology, since this allows us to know from each perspective and subjectivity of parents and educators of preschool children of the grade’s infants, Todlers and pre kinder, the different ways of coping and live an experiential stage of their children. As a strategy for analyzing the information, the systematization of experiences and observation grids will be used, which in turn will be nurtured by information collection instruments such as: interviews with parents and participant observation of the children who are protagonists during this study and systematization of experience. The categories that we analyze were school adaptation, emotional management, parenting styles, links and emotional strategies. The results show that overprotect parents tend to have not proper strategies for the adaptation versus parents that have a democratize parent style that stimulate the school adaptation.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018