Colombia |
dc.contributorSierra Garavito, Diego Antonio
dc.contributorBonilla Escobar, Ginna Paola
dc.contributorhttps://scienti.colciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001593363
dc.creatorBonilla Junco, María Francy
dc.date.accessioned2019-07-12T11:58:26Z
dc.date.available2019-07-12T11:58:26Z
dc.date.created2019-07-12T11:58:26Z
dc.date.issued2019-07-10
dc.identifierBonilla Junco, M, (2019) Elaboración de la estrategia en el proceso, venta y posventa Constructora Amarilo S.A.S. [Trabajo de pregrado, Universidad Santo Tomás] Bogotá, Colombia
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/17655
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.15332/tg.pre.2020.00039
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThe development of the following writing, proposes a precise strategy of planning, organization, direction and control in the processes and procedures that take place within the sales rooms of the company Constructora Amarilo SAS, based on the identification of the problem and the corresponding solution proposal, specifically in the Hacienda Casablanca project in Madrid / Cundinamarca. In this sense, although it is true that the problem is almost general in all the sales rooms of the construction company, it is in this project headquarters where the analysis was carried out on the most adequate way to face the problem evidenced, that in general terms it was established as the lack of training, as well as the corresponding monitoring, control and validation, of the pre-sale, sale and after-sale processes of real estate within the construction company by the consultants newly hired by the company. In this sense, it can be said that the process that was analyzed, occurs in three stages, in relation to the sale of buildings of the construction company: the separation (pre-sale), the promise of purchase-sale (sale) and the deed (after sales); it is there, where not only the search for solutions to the problem that was shown as the most preoccupation within the work foreseen the creation of the strategy is preponderant, but it is an internal process of the organization that needs a clear solution, to do efficient service provision, and thus generate customer satisfaction at the time of becoming owner of a property.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Administración de Empresas
dc.publisherFacultad de Administración de Empresas
dc.relationAcevedo Borrego, A., Linares Barrantes, C., & Cachay Boza, O. (2010). Modelo de análisis y formulación estratégica. Empleando herramientas matriciales. Industrial Data, vol. 13, núm. 1, enero-julio, 9-17
dc.relationArianinnita. (6 de Noviembre de 2011). El Porceso administrativo y sus elementos. Recuperado el 29 de Septiembre de 2018, de Arianinnita: www.slideshare.net/arianinnita/procesoAdministrativo-y-suselementos
dc.relationGarcía, A. (2016). Cultura de servicio en la optimización del servicio al cliente. Telos, vol. 18, núm. 3, septiembre-diciembre, 381-398.
dc.relationGutiérrez Andrade, O. (2005). Aplicación de un análisis estratégico y de un programa de empowerment como vía para desarrollar el espíritu intraemprendedor. erspectivas, vol. 8, núm. 2, 37-65
dc.relationMalhotra, N. K. (2008). Diseño de la Investigación. En N. K. Malhotra, Investigación de Mercados (págs. 53-78). Ciudad de México: Pearson Educatión de Mexico,S.A de C.V.
dc.relationMartinez, A. P. (2011). Toma de desiciones. En A. Pulido, Fundamentos de Gestión Empresarial (págs. 210-254). Ciudad de México: Interamericana Editores, S.A. de C.V.
dc.relationMoratto, J. (29 de Agosto de 2007). Cuatro pasos fundamentales del procesos administrativo. Recuperado el 12 de Septiembre de 2018, de Mercados Unidos: mercadosunidos.wordpress.com/2007/08/29/cos-cuatro-pasosfundamentales-del-proceso-administrativo/
dc.relationSergueyevna Golovina, N., & Mosher Valle, E. L. (2013). Teorías motivacionales desde la perspectiva de comportamiento del consumidor. Negotium, vol. 9, núm. 26, septiembre-diciembre, 5-18.
dc.relationTatay Castillo, J. M., & Hernández Centeno, F. (2016). Análisis y estrategia administrativa a considerar en la factibilidad económica para la aplicación de aditivos en la dieta de las vacas lecheras. Revista Mexicana de Agronegocios, vol. 39, julio-diciembre, 399-408.
dc.relationUzcátegui, E. (27 de Marzo de 2010). Principios básicos de la administración. Obtenido de Encuentro de Saberes para el Conocimiento: http://ever-uzcategui.over-blog.es/article-principios-basicos-de-la-administracion-47497949.html
dc.rightshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsCC0 1.0 Universal
dc.titleElaboración de la estrategia en el proceso, venta y posventa Constructora Amarilo S.A.S.


Este ítem pertenece a la siguiente institución