es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Historia Debida de un Maestro: Construcción Pedagógica en el Territorio de Sumapaz

        Fecha
        2017
        Registro en:
        http://hdl.handle.net/11634/9219
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Castañeda, Martha Cecilia
        Niño Castiblanco, Edwin
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The present work focuses on the recovery of the practice and pedagogical knowledge of a teacher native to the territory of Sumapaz. This experience is valued through the life of the teacher Alfredo Díaz and the different articulations of the social and political sphere, which he has managed to develop throughout his pedagogical exercise; Rescuing in this way in the story of life and product of the dialogical and reflective character, that history necessary to be able to configure a better role of the teacher in the peasant rural school of Sumapaz. This process is developed from the biographical-narrative approach, where it is fundamentally shaped: in a first section, the reconstruction of the territorial context of Sumapaz, supported by the perception of some actors of the educational community and academic productions of the region; In a second, the due history of the teacher in Sumapaz, who rescues the episodes of life that were important part in the pedagogical construction; A third, the critical interpretation of the researchers, which unveils some key ideas of the exercise; And in the end, some lessons from the process that radiate what has been learned.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018