dc.contributor | https://orcid.org/0000-0003-3296-2725 | |
dc.contributor | https://scholar.google.es/citations?user=dPzxelcAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | https://scienti.colciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000923486 | |
dc.contributor | https://scienti.colciencias.gov.co/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000012245 | |
dc.creator | Jiménez, David Andrés | |
dc.date.accessioned | 2018-10-23T16:13:32Z | |
dc.date.accessioned | 2022-09-28T14:51:47Z | |
dc.date.available | 2018-10-23T16:13:32Z | |
dc.date.available | 2022-09-28T14:51:47Z | |
dc.date.created | 2018-10-23T16:13:32Z | |
dc.date.issued | 2014-11-21 | |
dc.identifier | Jiménez, David. (21 de noviembre 2014). Prácticas pedagógicas, derechos humanos e intencionalidad ética. Universidad Santo Tomás Abierta y a Distancia. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/13850 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3665977 | |
dc.description.abstract | Project analyzes the forms of ethical intentionality present in the speeches of the students who have participated in projects on Human Rights Education within three district schools. This in order, the project identify the elements of what would be a good life with and for one another. The research recognizes possibilities in education in human rights that seek to mitigate the violence in schools. It uses the insights of hermeneutics ricœriana to investigate the narratives of teachers and students in search of life experiences that allow us to observe the key elements in building learning scenarios where ethical-political dimension makes sense to the students. The forms of ethical intentionality seek to contribute to pedagogical knowledge and to reflect on the role of otherness and justice in everyday life. | |
dc.relation | Achilli, E. (2005). Investigar en Antropología Social. Los desafíos de transmitir un oficio. Rosario, Argentina: Laborde Libros Editor. | |
dc.relation | Berger, P. L., & Luckmann, T. (2005). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu. | |
dc.relation | Eljach, S. (2011). Violencia escolar en América Latina y el Caribe. Superficie y fondo. Panamá: UNICEF; PLAN. | |
dc.relation | Miguez, D. (2008). Introducción: ¿Violencia en escuelas? cuestion en perspectiva. En D. Miguez, Violencias y conflictos en las escuelas (págs. 13-32). Buenos Aires: Paidós. | |
dc.relation | Montoya, M. (2011). Ética y Hermenéutica. Un di{alogo entre Paul Ricoeur y John Rawls. Bogotá: Universidad de la Salle. | |
dc.relation | Naciones Unidas. (2006). Plan de acción. Programa mundial para la educación en derechos humanos. New York y Ginebra: Naciones Unidas. En línea: http://www.ohchr.org/Documents/Publications/PActionEducationsp.pdf. | |
dc.relation | Regullo, R. (2013). Culturas juveniles. Formas políticas del desencanto. Buenos Aires: Seiglo XXI Editores. | |
dc.relation | República de Colombia. (2009). PLAN NACIONAL DE EDUCACION EN DERECHOS HUMANOS -PLANEDH-. Colombia: República de Colombia; En línea: http://www.defensoria.org.co/red/anexos/pdf/08/planedh_08.pdf. | |
dc.relation | Ricoeur, P. (1996). Sí mismo como otro. México: Siglo XXI editores. | |
dc.relation | Rodino, A. M. (2012). Educación en derechos humanos para una ciudadanía democrática e inclusiva: trabajar en la escuela y desde la Educación Física. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação , En línea: http://www.scielo.br/pdf/ensaio/v20n74/a11v20n74.pdf; Vol.20, n.74, pp. 207-227. | |
dc.relation | Undiks, A. (. (1990). Juventud Urbana y Exclusión social. Las organizaciones de la Juventud Poblacional. Buenos Aires: Editorial HVMANISTAS. | |
dc.relation | Valencia, F. (2004). Conflicto y violencia escolar en Colombia. Revista científica Guillermo de Ockham , Vol. 7 (1); Enero-Julio; pp. 29-41. | |
dc.relation | Wallerstein, I. (1996). Abrir las ciencias sociales: informe de la Comisión Gulbenkian para la reestructuración de las ciencias sociales. México: Siglo XXI. | |
dc.relation | Wright, G. H. (1971). Explicación y comprensión. España: Alianza Editorial. | |
dc.relation | Yacuzzi, E. (2005). EL ESTUDIO DE CASO COMO METODOLOGÍA DE INVESTIGACIÓN: TEORÍA, MECANISMOS CAUSALES, VALIDACIÓN. Obtenido de Universidad del CEMA: Universidad Centro de Estudios Macroeconómicos de Argentina. En línea: http://www.ucema.edu.ar/publicaciones/download/documentos/296.pdf | |
dc.relation | Zuluaga, O. L. (1999). Pedagogía e historia. Santafé de Bogotá: Siglo del Hombre Editores; Anthropos; Editorial Universidad de Antioquia. | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Prácticas pedagógicas, derechos humanos e intencionalidad ética | |
dc.type | Apropiación Social y Circulación del Conocimiento: Informes de investigación | |