dc.contributorRodríguez, Sandra Milena
dc.creatorMoncada Prieto, Yaneth Constanza
dc.date.accessioned2020-09-04T01:23:30Z
dc.date.available2020-09-04T01:23:30Z
dc.date.created2020-09-04T01:23:30Z
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifierMoncada, Y. (2020). Narrative Inquiry: The Story and Experiences of Teacher Maria: A 20-year old period in the rural multigrade school "El Granadillo. [Trabajo de grado, Licenciatura en Lenguas Extranjeras Inglés] Universidad Santo Tomás, Colombia.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/29423
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThis research aims to describe what has been the history and experience of a teacher after 20 years of teaching in the same institution addressed from her life story that denotes the reality of Colombia's rural teaching, this is a narrative research developing through class observations, interviews through an interactive dialogue between the researcher and the participant and documents analysis such as photographs, educational material, diaries and field notes. This research is carried out with the teacher in charge of the rural school El Granadillo in Sesquilé, Cundinamarca. The story is analyzed and constructed from the pedagogical reflection of the teacher's life history, resulting in an investigative report that provides identity to the rural educational process of Colombia. This research is conducted within the framework of the Bachelor of Foreign Language English and enrolled in Research Field: The use of the English Language and its Contexts within the Research Subproject: The Voices of the LLEI realities: Life stories and experiences of Santo Tomas University open and at a distance.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Lengua Extranjera - Inglés
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relation● Anthony-Stevens, A., Gehlken E., Jones., Gussenhoven, S., (2017) Multicultural Education Review ‘I am assumed to be someone who doesn’t have to deal with diversity’: countering the denial of diversity in rural teacher education , 9:4, 270-288, DOI: 10.1080/2005615X.2017.1383813
dc.relation● Barkhuizen, G., Benson, P., & Chik, A. (2013). Narrative Inquiry in Language Teaching and Learning Research. Routledge.
dc.relation● Bonilla, S. X., & Cruz-Arcila, F. (2014). Critical socio-cultural elements of the intercultural endeav-our of English teaching in Colombian rural areas. PROFILE Issues in Teachers’ Professional Development, 16(2), 117-133. http://dx.doi.org/10.15446/profile.v16n2.40423.
dc.relation● Carrero, M y González, M. (2016). Universidad Pedagógica Nacional. La educación rural en Colombia: experiencias y perspectivas. Praxis Pedagógica, 19, 79-89
dc.relation● Clandinin, J. D., & Connelly, M. F. (2004). Narrative Inquiry: Experience and Story in Qualitative Research (1.a ed.).
dc.relation● Cruz Arcila, F. (2018). The wisdom of teachers’ personal theories: Creative elt practices from Colombian rural schools. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 20(2), 65-78. https://doi.org/10.15446/profile.v20n2.67142
dc.relation● Gonzalez,N., Zerpa, M.,Gutierrez, D., & Pirela, C. (2007) . Universidad Pedagógica Experimental LibertadorCaracas. La investigación educativa en el hacer docente. Laurus [en linea]. 2007, 13(23), 279-309. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=76102315
dc.relation● Huchim, D., & Reyes, R. (2013) Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación. La investigación biográfico-narrativa, una alternativa para el estudio de los docentes. [en linea]. 2013, 13(3), 1-27ISSN: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44729878019
dc.relation● Ley 115. (1994). Congreso de la República de Colombia. Ley General de Educación. https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-multipropertyvalues-32830-49834.html
dc.relation● S., Pertuz, M., & Ramírez, J. (2018, 15 marzo). La situación de la educación rural en Colombia, los desafíos del posconflicto y la transformación del campo. Compartir Palabra maestra. https://www.compartirpalabramaestra.org/publicaciones-e-investigaciones/otras-investigaciones/la-situacion-de-la-educacion-rural-en-colombia-los-desafios-del-posconflicto-y-la-transformacion-del-campo
dc.relation● Mateos, T., & Nuñez, L. (2011). Narrativa y educación: indagar la experiencia escolar a través de los relatos. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social., 111-128. https://doi.org/10.14201/8648
dc.relation● Perez, J., & Gardey, A. (2017). Definición de escuela rural — Definicion.de. Definición.de. https://definicion.de/escuela-rural/
dc.relation● Perfetti, J., (2013). Fedesarrollo Centro de investigación Económica y Social. Prólogo Políticas para el desarrollo de la agricultura en Colombia. (1.a ed.).
dc.relation● Pratt, Michael & Kaplan, Sarah & Whittington, Richard. (2019). Administrative Science Quarterly. The Tumult over Transparency: Decoupling Transparency from Replication in Establishing Trustworthy Qualitative Research. .Editorial Essay 000183921988766. 10.1177/0001839219887663.
dc.relation● Rodríguez, S.M., (2018). Series: 10th International Conference on Education and New Learning Technologies. Narrative Inquiry: Experiences in English Learning and Teaching. Luis Gómez Chova (ed. lit.), A. López Martínez (ed. lit.), I. Candel Torres (ed. lit.), 2018, ISBN978-84-09-02709-5, págs. 5678-5682. ISSN: 2340-1117. Doi: 10.21125/edulearn.2018.1370. URL: http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1370.
dc.relation● Sandín, E. (2003). Investigación cualitativa en educación. Fundamentos y tradiciones. España: Mc Graw Hill.
dc.relation● Torres, R.M., (2018). Otra educación. El modelo multigrado de Escuela Nueva de Colombia. [artículo en línea]. https://otra-educacion.blogspot.com/2018/06/el-modelo-multigrado-de-escuela-nueva.html
dc.relation● Vilches, A., Gil Pérez, D., Toscano, J.C. Y Macías, O. (2014). Universitat de València y Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Desarrollo rural y Sostenibilidad [artículo en línea]. OEI. ISBN 978-84-7666-213-7. http://www.oei.es/década/accion.php?accion=22
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleThe Story and Experiences of Teacher Maria: A 20-year old period in the rural multigrade school "El Granadillo


Este ítem pertenece a la siguiente institución