es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Síndrome de down: Individuación desde la estrategia de los diálogos generativos

        Fecha
        2021-04-19
        Registro en:
        González, L., Pastaz, F., Peña, N. (2021). Síndrome de down: Individuación y autonomía desde la estrategia de diálogos generativos [Trabajo de grado, Maestría en Psicología Clínica y de la familia] Universidad Santo Tomás. Colombia
        http://hdl.handle.net/11634/33635
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        González Garzón, Liliana
        Pastaz Guevara, Francy
        Peña Téllez, Nina Paola
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        This research/intervention is articulated from the Psychology, Family, and Networks group. It is part of the Psychology, Human Systems, and Mental Health line from the macro-project links, ecology, and Networks which belongs to the master’s program in Clinical and Family Psychology, from the Universidad Santo Tomas located in Bogotá. The main objective is aimed at understanding and mobilizing the processes of individuation and autonomy in a family system that has a young person diagnosed with Down Syndrome (DS), as well as the link dynamics configured in the network: young person, family, institution, and researchers/interventionists through the strategy of generative dialogues. The method is reflective and contextual; it corresponds to second-order cybernetics. This type of research is qualitative and the emphasis to which it belongs is deepening, the context was developed in virtual mode at the Psychological Attention Service (SAP) of the Universidad Santo Tomas, its application was carried out with a single case study of a psychotherapeutic type, using conversational scenarios and generative dialogues as a strategy. This proposal made it possible to make a contextual and ecological reading of DS in a family with a diagnosed young woman, about the operators of the bond, dynamizing the deficit look configured within their system, from an interventional commitment made up of a therapist, co-therapist and meta-observer, and generative dialogues, which favored reflections on their autonomy processes, mobilizing decision-making in the young woman.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018