dc.contributorLázaro Quintero, Manuel Andrés
dc.creatorAscanio Pérez, Leila Fernanda
dc.creatorSánchez Mendoza, Yanieth Melisa
dc.creatorSanguña Navarro, Leidy Alejandra
dc.date.accessioned2020-09-02T21:24:43Z
dc.date.available2020-09-02T21:24:43Z
dc.date.created2020-09-02T21:24:43Z
dc.date.issued2020-08-28
dc.identifierAscanio Pérez, L.F., Sánchez Mendoza, Y.M. & Sanguña Navarro, L.A. (2020). Desarrollo de estrategias lúdicas que incentiven aprendizajes significativos en los niños del grado transición, mediante la implementación de los juegos tradicionales locales en el colegio La Alianza del municipio de Ocaña Norte de Santander. [Trabajo de grado, Licenciatura en Educación Preescolar] Universidad Santo Tomás, Colombia.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/29394
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractTaking into account the educational crises in recreational issues and significant learning, where it is evident that play in daily dynamics is a source of personal, physical and mental fulfillment, therefore, providing the child with positive experiences that arouse their curiosity and research, it is makes it necessary for the entire group of teachers and parents to be guided clearly and precisely about the importance of playful activity, both at home and in the classroom, and thus, to be able to develop meaningful learning through local traditional games that help to improve their teaching and their training more enjoyable, considerably improving their emotional development. For this reason, the following general objective was established for this project: "To develop playful strategies and actions that motivate meaningful learning in children through the implementation of local traditional games at the Alianza Transition Degree School in the municipality of Ocaña Norte de Santander. " As a result, when applying the strategies for the development of significant learning in the child, through traditional games, it was of great relevance, being accepted in a positive way, since a high integral development was noted, that is, an inclusion in all the fundamental aspects of their growth: perceptual, linguistic, physical, mental, emotional and social.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Educación Preescolar
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationAbásolo, A. M. (2010). Los juegos tradicionales en la escuela. Efdeportes, 15(144). Obtenido de https://www.efdeportes.com/efd144/los-juegos-tradicionales-en-la-escuela.htm.
dc.relationAretz, I. (2012) Folklore y Currículo, Vol. 1. Colombia
dc.relationBolívar Garnica Carol. (2010) Los Juegos Motrices en el Desarrollo de las Habilidades Perceptomotoras. Maracay- Venezuela.
dc.relationCailliois, R. (1997). Los juegos y los hombres, la máscara y el vértigo. Bogotá, Colombia: Fondo de Cultura Económica.
dc.relationCongreso de la República de Colombia. (1994). Ley General de Educación – Ley 115. Bogotá: Autor.
dc.relationCorella, K. (2006). Los juegos cooperativos: una propuesta para la clase de Educación Física en el primer ciclo de la enseñanza primaria. Revista Digital efdeportes. com, 99.
dc.relationDE, D. (2006). Infancia y adolescencia. In Índice del Especial: XXII Congreso Español de Pediatría Social (p. 33).
dc.relationFernández González, S., Garvín Fernández, R., & González Manzanero, V. (2017). Tertulias pedagógicas dialógicas: Con el libro en la mano.
dc.relationGallardo López, J. A. (2018). Teorías sobre el juego y su importancia como recurso educativo para el desarrollo integral infantil. ResearcgGate, 24, 41-51. Obtenido de https://www.researchgate.net/publication/327746069_Teorias_sobre_el_juego_y_su_impo rtancia_como_recurso_educativo_para_el_desarrollo_integral_infantil
dc.relationGermán, O. (2010). Definición de teoria del aprendizaje de vigotsky. Obtenido de http://www. psicopedagogia. com/definicion/teoria% 20del% 20aprendizaje% 20de% 20vigotsky.
dc.relationIrene López Chamorro (http://educacioninicial.mx/wpcontent/uploads/2017/11/JuegoEIP.pdf).
dc.relationMorchida KIshimoto, T. (1994). El juego y la educación infantil. Editorial Pioneira, Sao Paulo.
dc.relationTrigo (2005) https://www.efdeportes.com/efd153/influencia-del-juego-infantil-en-eldesarrollo.htm
dc.relationTEORÍAS DEL APRENDIZAJE: Jean Piaget Lev Vigotsky Ariel Severo 2° D IFD – Tacuarembó Mayo/2012
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleDesarrollo de estrategias lúdicas que incentiven aprendizajes significativos en los niños del grado transición, mediante la implementación de los juegos tradicionales locales en el colegio La Alianza del municipio de Ocaña Norte de Santander.


Este ítem pertenece a la siguiente institución