dc.contributor | Obando Urueña, Wilman Tomas | |
dc.contributor | Rincón Murcia, Ángela Patricia | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0003-3354-5042 | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0003-3584-068 | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=zHfWit0AAAAJ | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=g8TwnHoAAAAJ | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001451291 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000523925 | |
dc.contributor | https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001663574 | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Hernández Núñez, Dainer Alberto | |
dc.date.accessioned | 2022-09-20T12:59:42Z | |
dc.date.available | 2022-09-20T12:59:42Z | |
dc.date.created | 2022-09-20T12:59:42Z | |
dc.date.issued | 2022-09-19 | |
dc.identifier | Hernández Núñez, D. A. (2022). Consideraciones sobre pedagogía, didáctica, evaluación y filosofía de la educación en la educación filosófica. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/47218 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.description.abstract | Through this essay some considerations are exposed that result from the development of a compendium of readings in different fields of study of education in philosophy, such as pedagogy, didactics, philosophy of education and evaluation. In this sense, it seeks to conceptualize these aspects in their most significant sense, which involved delving into some thematic nuclei that derive from these study topics, in the same way a conceptual approach to Teaching and Learning Centers (CEA) is promoted. and research on literacy. Therefore, the purpose of this writing is to offer a reflective critical look through a series of very circumspect conceptions of different writers on the subject, in order to bring the reader closer to the understanding of the meaning of education, from education in philosophy. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores Humanos | |
dc.publisher | Facultad de Educación | |
dc.relation | Bárcena, F. (2013). Filosofía de la Educación: un aprendizaje. Educação & Realidade, 38(3), 703-730. | |
dc.relation | Castro, L. y Cruz, I. (2018). Filosofía, una mirada a las tendencias emergentes en enseñanza y evaluación. Cultura científica, n.º 16, pg. 88-12, doi:10.38017/1657463X.535 | |
dc.relation | Cerletti, A. (2012). La evaluación en Filosofía. Aspectos didácticos y políticos. Educar en Revista, (46), 53-68. | |
dc.relation | Gómez, M. (2003) Introducción a la didáctica de la Filosofía. Pereira: Ed Papiro. p.17 – 88 | |
dc.relation | Kant I. (2003) Pedagogía Vol. 85. Ediciones Akal. Págs29-43 | |
dc.relation | Hoyos, G. (2012). Filosofía de la educación. EIAF 29, Editorial Trotta, S.A., Filosofía y educación en la postmodernidad. Págs. 35-54. | |
dc.relation | Larrauri, M. (2001) La educación filosófica. En: Lomas, Carlos ¿Educar o segregar? Materiales para la transformación de la educación secundaria. Editorial Coomagisterio-Universidad Nacional. Bogotá, P. 144-154. | |
dc.relation | Montaigne, M. (2008) Dos ensayos sobre la educación. Trad; Melo, J. Medellín, Fondo Editorial Universidad Eafit. Colombia. | |
dc.relation | Paredes Oviedo, D. (2011). Pensar la enseñanza de la filosofía desde la didáctica teórico-formativa. Cuestiones De Filosofía. doi.org/10.19053/01235095.v0.n11.2009.651 | |
dc.relation | Trigos-Carrillo, L. y Inés Carreño, C. (2017). Innovación y prácticas pedagógicas en la educación superior: perspectivas teóricas, investigación y experiencias. Editorial Universidad del Rosario. | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Consideraciones sobre pedagogía, didáctica, evaluación y filosofía de la educación en la educación filosófica | |