dc.contributorObando Urueña, Wilman Tomas
dc.contributorRincón Murcia, Ángela Patricia
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0003-3354-5042
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0003-3584-068
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=zHfWit0AAAAJ
dc.contributorhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=g8TwnHoAAAAJ
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001451291
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000523925
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001663574
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorHernández Núñez, Dainer Alberto
dc.date.accessioned2022-09-20T12:59:42Z
dc.date.available2022-09-20T12:59:42Z
dc.date.created2022-09-20T12:59:42Z
dc.date.issued2022-09-19
dc.identifierHernández Núñez, D. A. (2022). Consideraciones sobre pedagogía, didáctica, evaluación y filosofía de la educación en la educación filosófica. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/47218
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThrough this essay some considerations are exposed that result from the development of a compendium of readings in different fields of study of education in philosophy, such as pedagogy, didactics, philosophy of education and evaluation. In this sense, it seeks to conceptualize these aspects in their most significant sense, which involved delving into some thematic nuclei that derive from these study topics, in the same way a conceptual approach to Teaching and Learning Centers (CEA) is promoted. and research on literacy. Therefore, the purpose of this writing is to offer a reflective critical look through a series of very circumspect conceptions of different writers on the subject, in order to bring the reader closer to the understanding of the meaning of education, from education in philosophy.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores Humanos
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationBárcena, F. (2013). Filosofía de la Educación: un aprendizaje. Educação & Realidade, 38(3), 703-730.
dc.relationCastro, L. y Cruz, I. (2018). Filosofía, una mirada a las tendencias emergentes en enseñanza y evaluación. Cultura científica, n.º 16, pg. 88-12, doi:10.38017/1657463X.535
dc.relationCerletti, A. (2012). La evaluación en Filosofía. Aspectos didácticos y políticos. Educar en Revista, (46), 53-68.
dc.relationGómez, M. (2003) Introducción a la didáctica de la Filosofía. Pereira: Ed Papiro. p.17 – 88
dc.relationKant I. (2003) Pedagogía Vol. 85. Ediciones Akal. Págs29-43
dc.relationHoyos, G. (2012). Filosofía de la educación. EIAF 29, Editorial Trotta, S.A., Filosofía y educación en la postmodernidad. Págs. 35-54.
dc.relationLarrauri, M. (2001) La educación filosófica. En: Lomas, Carlos ¿Educar o segregar? Materiales para la transformación de la educación secundaria. Editorial Coomagisterio-Universidad Nacional. Bogotá, P. 144-154.
dc.relationMontaigne, M. (2008) Dos ensayos sobre la educación. Trad; Melo, J. Medellín, Fondo Editorial Universidad Eafit. Colombia.
dc.relationParedes Oviedo, D. (2011). Pensar la enseñanza de la filosofía desde la didáctica teórico-formativa. Cuestiones De Filosofía. doi.org/10.19053/01235095.v0.n11.2009.651
dc.relationTrigos-Carrillo, L. y Inés Carreño, C. (2017). Innovación y prácticas pedagógicas en la educación superior: perspectivas teóricas, investigación y experiencias. Editorial Universidad del Rosario.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleConsideraciones sobre pedagogía, didáctica, evaluación y filosofía de la educación en la educación filosófica


Este ítem pertenece a la siguiente institución