es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Sistematización de experiencias: identificación y contrastación del programa hermes durante el año 2015 en dos instituciones educativas oficiales de la ciudad de Bogotá.¡Y si lo solucionamos todos!

        Fecha
        2017-09
        Registro en:
        http://hdl.handle.net/11634/10116
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Romero Novoa, Claudia Helena
        Sepúlveda Díaz, Elna Yolanda
        Novoa Campos, Mauricio
        Duitama Fonseca, Orlando
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The following research, focus its attention in the systematization exercise on duty of the “Hermes” experience applied in two schools located at the south part of Bogota city, in which, for agreement between the trade chamber of Bogota and the education secretariat of the District this program was implemented as an strategy for the resolution of school conflicts from a perspective of dialog and conciliation, that achieves to involve students, teachers and administrative officers in the process, that guided by students previously qualified as conciliators, differences are solved and agreements are generated. In this way the experience in resolution of conflicts wraps a cognitive, physical, communicative, ethical and aesthetic dimension, deserving this way an investigative exercise across the systematizing, seeking to produce learning recognition from the reconstruction of the educational strategies implemented, which tend to the construction of a social network that get stick to the difference, the multicultural aspect and the dialog, turning into a model for the resolution of school conflicts into different contexts.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018