dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.date.accessioned | 2022-02-08T17:13:38Z | |
dc.date.available | 2022-02-08T17:13:38Z | |
dc.date.created | 2022-02-08T17:13:38Z | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/43098 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.description.abstract | Technological changes have produced a profound transformation in modern societies. Nowadays, social development is highly conditioned and influenced by the levels of information and communication that are reached. The role of educational systems has increased and as a consequence it is necessary to search for an educational reality more in line with the new social realities.
The use of ICT's in educational institutions is imposed and replaces old uses and resources. The use of computers and educational software as a tool for research, manipulation and expression has a very motivating and attractive quality for students at different educational levels. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Licenciatura en Educación Preescolar | |
dc.publisher | Facultad de Educación | |
dc.relation | Ávila Muñoz, Patricia (2001-2002). "Educación y nuevas tecnologías, un nuevo espacio de colaboración latinoamericana", en Tecnología y Comunicación Educativas. (México), vol. 16, núm. 34-35, julio-junio, pp. 20-58. | |
dc.relation | Da Ponte, Joao Pedro. "Tecnologías de información y comunicación en la formación de profesores: ¿qué desafios?", en Revista Iberoamericana de Educación (España), núm. 24, septiembre-diciembre 2000, pp. 63-90 | |
dc.relation | Juárez Pacheco, Manuel y Guillermina Waldegg (2003). “Comparación de la utilidad de dos dispositivos Web en una experiencia de aprendizaje colaborativo para la enseñanza de las ciencias”, en VII Congreso Nacional de Investigación Educativa, Guadalajara, Jal., Consejo Mexicano de Investigación educativa-U de G, 18 al 22 de noviembre. | |
dc.relation | Millán Soberanes, Juan F (2001). "Las tecnologías de la información y la comunicación y los desafíos de la educación: apuntes para el debate", en Revista Interamericana de Educación de Adultos (México), núm. 1-2-3, pp. 175-188. | |
dc.relation | Pastor Angulo, Raúl y Laura Elena Serrano Flores (2004). “Encuentro de niños y jóvenes sinaloenses en red escolar”. http://bibliotecadigital.conevyt.org.mx/colecciones/documentos/somece/25.pdf | |
dc.relation | Reigeluth, C. (1999). Instructional-Desig Theories and Models: A new paradigm of Intructional Theory, USA, Lawrence Erlbaum Assoc. | |
dc.relation | Rosas Ludaros, María (2005). “¿Tecnología en la educación ¿sí o no?”, en El Gráfico (México D.F.) N° 26293, 9 de febrero, pág. 37. | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Proyecto de aplicación de las nuevas tecnologías tic´s en la educación: Instituciones Educativas “Cascajal Vereda Santa Ana, Sector Cascajal Municipio De El Espino Y El Chapeton Vereda Cuicas Buraga Municipio De San Mateo – Boyaca. Utilizacion de las tic’s como herramienta de apoyo dentro del proceso de enseñanza – aprendizaje en el modelo de posprimaria | |