dc.contributorMartinez, John
dc.contributorUniversidad Santo Tomas
dc.creatorNiño Pedraza, Cesar Iván
dc.date.accessioned2022-04-28T20:52:53Z
dc.date.available2022-04-28T20:52:53Z
dc.date.created2022-04-28T20:52:53Z
dc.date.issued2022-03-30
dc.identifierNiño, I. (2022). Marketing Digital: Una Herramienta Sólida en el Desarrollo Empresarial Boyacense. Tesis de Pregrado, Universidad Santo Tomás, Tunja.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/44333
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThis article theoretically addresses the relevance of digital marketing in business development, denoted through practical experience with the territorial marketing strategy of the commercial slogan Soy Boyacá (I am Boyacá). It also analyzes the importance of using this tool in the development and business growth, without neglecting the link that is formed with the Information and Communication Technologies (ICT), which is too useful in the globalized world faced by the regional entrepreneurship; and although every day the challenges in the market are greater, these challenges can be overcome from useful components how digital marketing. It also highlights the influence that the social context of the consumer has on the strength of digital marketing; Boyacá entrepreneurs must take into account that digitization becomes a vital tool in the "POST - COVID" stage as a strategy to improve productivity, new business models, among others, through social networks as the main ally in the expansion of brands and ventures.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Negocios Internacionales
dc.publisherFacultad de Negocios Internacionales
dc.relationArchila, A. D. (2019). ESTRATEGIA DE MARKETING INTEGRAL IMPLEMENTADA POR EL EQUIPO DE MARCA SOY BOYACÁ, PARA EL POSICIONAMIENTO EN EL MERCADO LOCAL. Universidad Santo Tomas, 3.
dc.relationArias, Á. (2015). Las Nuevas Tecnologías y el Marketing Digital: 2º Edición. IT Campus Academy.
dc.relationBaque Cantos, M., Baque Moran, A., & Jaime Baque, M. (2021). MARKETING DIGITAL Y SU INCIDENCIA EN EL DESARROLLO COMERCIAL DE LAS MICROEMPRE. Revista Publicando, 50 - 60.
dc.relationBoyacá, Siete Días. (15 de Diciembre de 2020). Lo que está haciendo la secretaria de Desarrollo Empresarial de la Gobernación para reactivar varios sectores #LaEntrevista #LodijoEn7días. Boyacá, Siete Días.
dc.relationChambilla, A. T. (2021). Influencia del marketing digital en las empresas de ser vicio gastronómico durante el covid 19. Revista Digital Investigación & negocios, 21 - 29.
dc.relationCoca Carasila, A. M. (2008). El concepto de Marketing: pasado y presente. Revista de Ciencias Sociales (Ve), 391-412.
dc.relationFigueora Díaz, D. (17 de 12 de 2018). Marketing Digital en El Sector Público. Obtenido de Universidad Nacional de San Martín: https://core.ac.uk/download/pdf/299817718.pdf
dc.relationFleming, P. (2000). Hablemos de marketing interactivo. Reflexiones sobre marketing digital y comercio electronico. ESIC Editorial.
dc.relationFonseca, A. (2014). Marketing Digital en Redes Sociales: Lo imprescindible en Marketing Online. Alexandre Fonseca Lacomba.
dc.relationGiraldo, J. J. (2013). LA GLOBALIZACION COMO CONQUISTA DEL MUNDO. Universidad del Valle, 1 - 15.
dc.relationGobernación de Boyacá. (2018). SECRETARÍA DE PRODUCTIVIDAD, TIC Y GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO. Obtenido de Gobernación de Boyacá Web Site: http://www.boyaca.gov.co/images/Noticias2018/Octubre4/terminosdereferenciaferiaempr esarialsoyboyaca%202018.pdf
dc.relationGutiérrez, L. S. (2020). El Uso de las Plataformas Digitales, la Nueva Dimensión del Marketing Digital. Universidad Cooperativa de Colombia, 1 - 18.
dc.relationJímenez, P. A. (2010). LA ORIENTACIÓN AL MERCADO: EVOLUCIÓN Y MEDICIÓN DE UN ENFOQUE DE GESTIÓN QUE TRASCIENDE AL MARKETING. Perspectivas, 25-83.
dc.relationKutchera, J., Garcia, H., & Fernandez, A. (2014). E-X-I-T-O: Su Estrategia de Marketing Digital en 5 Pasos. Grupo Editorial Patria.
dc.relationMartínez García, A., Ruiz Moya, C., & Escrivá Monzó, J. (2014). Marketing en la actividad comercial. Madrid: Mc Graw Hill.
dc.relationMontes Gallón, C. Y., Velásquez Calderón, M. D., & Acero Ávila, F. (s.f.). Importancia del Marketing en las Organizaciones y el Papel.
dc.relationMoschini, S. (2012). Claves del Marketing Digital. Barcelona: La Vanguardia Ediciones, S.L.
dc.relationNIÑO, S. A. (2009). NUEVAS FORMAS DE PUBLICIDAD Y MERCADEO EN LA ERA DIGITAL: UNA MIRADA EXPLORATORIA A COMUNIDADES, PORTALES INTERACTIVOS Y ADVERGAMES. PONTIFICIA UNIVERSIDAD JAVERIANA , 1 - 158.
dc.relationReyes Alay , T., & Salazar Chuya , M. (2018). “MODELO DE COMPORTAMIENTO DEL USO DE LAS PLATAFORMAS DIGITALES”. GUAYAQUIL – ECUADOR, 1 - 116.
dc.relationRodríguez, Z. P. (2019). LA IMPORTANCIA DEL MARKETING DIGITAL Y TERRITORIAL EN EL POSICIONAMIENTO DE LA MARCA REGIÓN BOYACÁ. Universidad Santo Tomás, 1 - 20.
dc.relationSaavedra, F. U., Rialp Criado, J., & Llonch Andreu, J. (2013). El uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing en el desempeño empresarial. Cuadernos de Administración, 205-231.
dc.relationSanagustin, E. (2016). Vender más con marketing digital. Ecoe Ediciones.
dc.relationSantamaria, J. A. (2021). EL MARKETING DIGITAL PARA LA REACTIVACIÓN DEL TURISMO CULTURAL DURANTE EL COVID 19. Ambato-Ecuador: UNIVERSIDAD TÉCNICA DE AMBATO.
dc.relationSelman, H. (2017). Marketing Digita. Ibukku.
dc.relationVallina, M. M., & Rodes Bach, A. (2014). Marketing digital: Comercio y marketing. Ediciones Paraninfo, S.A.
dc.relationVillamizar Basto, J. D. (2019). Marketing digital como perdurabilidad empresarial. Bogotá, Colombia.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleMarketing digital: Una herramienta sólida en el desarrollo empresarial Boyacense


Este ítem pertenece a la siguiente institución