es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Estrategias pedagógicas que posibilitan la inclusión de niños con discapacidad auditiva al aula de clase convencional

        Fecha
        2021-02-02
        Registro en:
        Durango, V. & Severiche, Y. (2021, Enero) Estrategias pedagógicas que posibilitan la inclusión de niños con discapacidad auditiva al aula de clase convencional. [Ponencia, Licenciatura en educación Preescolar, Universidad Santo Tomás] Repositorio Institucional USTA
        http://hdl.handle.net/11634/32406
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        Autor
        Durango, Vianis Elena
        Severiche, Yesica Julieth
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The present documentary investigation aims to give relevance to the inclusion of children with hearing disabilities in conventional classrooms in compliance with their rights as members of society, therefore, pedagogical strategies are required that contribute to the strengthening of their skills and communication skills and cognitive strategies, these strategies have been investigated by different pedagogues who have contributed their knowledge in their development. The main objective is to identify pedagogical strategies to favor the inclusion and development of the communicative and cognitive skills of early childhood boys and girls in the conventional classroom with a view to the inclusion of children with hearing difficulties in the classroom. To carry out the documentary review, the qualitative approach is taken into account, which allows describing and analyzing different pedagogical strategies, likewise the inquiry is of a documentary type with a descriptive scope. For the development of the inquiry exercise, 4 theses and 2 articles were used as references; It was possible to identify pedagogical strategies that allow strengthening the communicative and cognitive skills of children with hearing disabilities, this will be of support by promoting their inclusion in the classroom
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018