dc.contributorGutierrez Aleman, Hayr Alonso
dc.contributorhttps://scienti.colciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001514800
dc.creatorTorres Parra, William Andres
dc.date.accessioned2019-04-11T22:35:01Z
dc.date.available2019-04-11T22:35:01Z
dc.date.created2019-04-11T22:35:01Z
dc.date.issued2019-04-11
dc.identifierTorres Parra William Andres. (2019). Estudio de viabilidad para el desarrollo de la franquicia cosechas en tenjo cundinamarca
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/16251
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThis project was carried out with the purpose of knowing the feasibility to develop a "Healthy Drinks" Crop franchise in Tenjo Cundinamarca. This work was developed in Tenjo, which is one of the 116 municipalities of the department of Cundinamarca (Colombia), which is located in the Province of Center Sabana, 37 km from Bogotá. The Franchise is a model of business expansion through which a company is able to conquer, venture into new markets giving other entrepreneurs the license to use a brand, delivering the know-how and knowledge of your business in exchange for an entry fee and royalties. The research method that was used was according to the use of the results and Applied, which is generally used to obtain technical knowledge for the utilitarian application. Cosechas is a business model franchise type, the owner and creator of this idea is Carlos Eduardo Hernández, a Costa Rican food engineer, who adapted the idea of some Taiwanese producers who wanted to introduce the sealing machinery for the sale of tea and that so it could be the drink transported to any place without fear of spilling. He decides to do the same, but potentizing smoothies made with natural fruits, promoting a healthy lifestyle; to which they have been subjected in recent years. It was observed that the values presented by the TIR and VNP give a basis for projection and feasibility of the project for the opening of the Cosechas en Tenjo franchise. These results suggested that, if the sales expectations are in accordance with the previously realized studies, it could have a successful business, in addition it would have a capacity to reinvest the money very quickly since the rate of return would be very close in less than years and a half.
dc.relationAlcaldía Municipal de Tenjo. 2018. Información Tenjo. Dasigno. Recuperado de: http://www.tenjo-cundinamarca.gov.co/
dc.relationColfranquicias. 2018. Cámara Colombiana de Franquicias. Bogotá, Colombia. Recuperado de: http://www.colfranquicias.com/
dc.relationConfecamaras. 2016. Confecamaras, Red de cámaras de Comercio. Bogotá, Colombia. Pixelpro. Recuperado de: http://www.confecamaras.org.co/
dc.relationDNP, 2015.DNP Dirección Nacional de Planeación. CONPES 3850. Consejo Nacional de Política Económica y Social. Bogotá. Recuperado de: https://colaboracion.dnp.gov.co/CDT/CONPES/Econ%C3%B3micos/3850.pdf
dc.relationCosechas. 2017. Información Cosechas. Costa Rica Junglebox. Recuperado de: http://www.cosechasexpress.com/
dc.relationDelvasto, C. 2007. La representación legal de las Sociedades Comerciales en Colombia: http://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/criteriojuridico/article/download/283/1079
dc.relationFranquicias Colombia. 2015. Franquicias Colombia.Co. Bogotá, Colombia. info@franquicia.net. Recuperado de: http://www.franquiciascolombia.co
dc.relationUniversidad de Antioquia, 2016 Diseño de sistemas productivos. Facultad de ingeniería. Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=pQMgKtKQee8
dc.relationKlaus E. Wolfgang H. Dirk M. 1995. Competitividad sistémica: nuevo desafío para las empresas y la política. Revista de la Cepal. Recuperado de: http://archivo.cepal.org/pdfs/revistaCepal/Sp/059039052.pdf
dc.relationLozano C. 2017. Proceso Metodológico para el Desarrollo de un Proyecto de Investigación Aplicada. Universidad Santo Tomas. Material de apoyo Especialización en Gestión para el Desarrollo Empresarial. Bogotá. Recuperado de: http://especializaciones.ustadistancia.edu.co/pluginfile.php/9450/mod_resource/content/2/Dise%C3%B1o%20Metodol%C3%B3gico.pdf
dc.relationMartínez, Y. 2005. La alimentación saludable y 'para llevar' se impone en el mercado global. Revista Tendencias 21. Recuperado de: https://www.tendencias21.net/La-alimentacion-saludable-y-para-llevar-se-impone-en-el-mercado-global_a622.html
dc.relationMiranda J. 2005. Gestión de proyectos: identificación, formulación, evaluación financiera-económica-social-ambiental. MMEditores. Recuperado de: https://www.gestiopolis.com/que-es-el-estudio-de-factibilidad-en-un-proyecto/
dc.relationMorejón G. A. 2008. El Contrato de Franquicia. Recuperado de: http://www.eumed.net/libros-gratis/2009a/478/ORIGEN%20Y%20ANTECEDENTES%20HISTORICOS%20DE%20LA%20FRANQUICIA.htm
dc.relationPorter M. 2008. Las cinco Fuerzas competitivas que le dan a la estrategia. Harvard Business Review América Latina. Recuperado de: https://utecno.files.wordpress.com/2014/05/las_5_fuerzas_competitivas-_michael_porter-libre.pdf
dc.relationSemana. 2014. Colombia es uno de los peores países para trabajar. Revista Semana On line. Recuperado de: https://www.semana.com/nacion/articulo/colombia-es-uno-de-los-peores-paises-para-ser-trabajador/388902-3
dc.relationSuarez M. 2016. Cosechas quiere completar 520 puntos este año. Periódico La Republica. Recuperado de: https://www.larepublica.co/finanzas-personales
dc.relationVanguardia. (2017). Comida orgánica: opción saludable para una vida saludable. Revista Vanguardia On line. Recuperado de: http://www.vanguardia.com/mundo/ola-verde/406118-comida-organica-opcion-saludable-para-una-vida-saludable
dc.relationVidal M. 2001. Como Elaborar un marco conceptual. Programa de apoyo a la Comunicación Académica. Recuperado de: http://comunicacionacademica.uc.cl/images/recursos/espanol/escritura/recurso_en_pdf_extenso/15_Como_elaborar_un_marco_conceptual.pdf
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleEstudio de la viabilidad para el desarrollo de la franquicia Cosechas en Tenjo Cundinamarca


Este ítem pertenece a la siguiente institución