dc.contributorGarces Bravo, Camilo Andres
dc.contributorSarmiento Ocampo, Jaime Alberto
dc.creatorPedroza Valdes, Carmen Yuriany
dc.creatorPoveda Capera, Angelica Patricia
dc.date.accessioned2021-02-08T16:25:41Z
dc.date.available2021-02-08T16:25:41Z
dc.date.created2021-02-08T16:25:41Z
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifierPedroza, C.Y; Poveda, A.P. (2021) Megacolegio Los Manglares Turbo, Antioquia. Tesis de pregrado, Universidad Santo Tomas: Medellin
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/31994
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThe Turbo district represents an area of ​​great national importance due to its enormous biodiversity and ecological potential, however around this great ecological diversity we also find a series of problems linked to social and environmental deterioration, perceptible especially in the unbalanced urbanization of the region. in the lack of essential services, in the displacement of the population due to the armed conflict and in the absence of opportunities for families who are victims of violence to be repaired, therefore this makes Turbo an area of ​​great interest for architectural work . Trying to give a positive response to this scourge, the turbo mayor's office created strategic plans to provide an effective solution to both the community and the territory, where its main objective is the conservation of biodiversity and the ecological potential of the district as well as the education and culture for its inhabitants, then how to conserve their ecological zones? How to mitigate the illegal appropriation of the mangrove land? How to generate awareness, knowledge and recognition of its natural resources? Based on all of the above, the idea was born to work in the Gaitan and Las Florez neighborhood located to the west of the city, very close to the mangrove swamp. This neighborhood has a high rate of school dropouts, poverty, illegal settlements and groups outside the law, a neighborhood where more than 68% of its inhabitants are minors and adolescents, also, there is a strong demand of educational and cultural facilities since the absence of these in the area is evident, this lets us know that there are specific needs in this place.
dc.relationAmbientales, T. C. (2017). Entre el agua y la tierra Turbo, el reto del litoral. Una visión estratégica para el 2050 y acciones para lograrla. Medellin : Universidad EAFIT .
dc.relationAntioquia, G. d. (15 de 03 de 2020). Secretaría de Educación y Cultura de Turbo - SEMTURBO. Obtenido de https://www.semturbo.gov.co/index.php/normatividad/decretos
dc.relationChaves, M. J. (2019). Condiciones de la infraestructura educativa en la región pacífico central: los espacios escolares que promueven el aprendizaje en las aula. Revista Educación, vol. 43, 19.
dc.relationCotera., J. A. (2011). Mega-colegios, Escuelas Ciudadanas, Ciudad Educadora y Ciudadelas Educativas. Moteli - bano.
dc.relationFundacion Empresarios por la educuacion . (2018). REFLEXIONES SOBRE LA EDUCACIÓN EN COLOMBIA . Bogo - ta.
dc.relationJiménez, C. M. (2018). ARQUITECTURA DE BORDE PARA POBLACIONES ANFIBIAS “Resiliencia y Desarrollo local a partir de la tradición sostenible”. Bogota : Universidad Jorge Tadeo Lozano.
dc.relationMazzanti, A. G. (19 de 05 de 2020). Espacio para el aprensizaje y el juego . (S. C. Arquitectos, Entrevistador)
dc.relationMejia, P. L. (2004). MUELLE “EL WAFFE” TURBO, COLOMBIA. Barcelona.
dc.relationNacional, M. d. (2015). Colegio 10, lineamientos y recomendaciones para el diseño arquitectónico del colegio de jornada única. Bogota D.C.: Imprenta Nacional de Colombia.
dc.relationNorma Tecnica Icontec . (2015). NORMA TÉCNICA NTC COLOMBIANA 4595 - PLANEAMIENTO Y DISEÑO DE INSTALACIONES Y AMBIENTES ESCOLARES. Bogota .
dc.relationPuentes, J. (2014). Escuela y naturaleza - Los espacios para la enseñanza escolar de Richard Neutra. Medellin .
dc.relationRica, U. d. (2019). Condiciones de la infraestructura educativa en la región pacífico central: los espacios escola - res que promueven el aprendizaje en las aulas. Revita Educuacion Vol. 43, 43.
dc.relationRotman, S. (2014). Debates en torno del espacio educativo moderno. Arquisur Revista, 6
dc.relationTurbo, A. M. (2015). Plan de ordenamiento territorial - POT. Turbo: Alcadia de Turbo
dc.relationVargas, A. P. (2017). PLAN ESTRATÉGICO DE REGENERACIÓN URBANA PARA LA ZONA EL WAFFE - TURBO, ANTIOQUIA. . Bogota: Universidad La Gran Colombia
dc.rightshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsCC0 1.0 Universal
dc.titleMegacolegio los manglares, Turbo, Antioquia.


Este ítem pertenece a la siguiente institución