dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-7692-1020 | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0001-7881-1792 | |
dc.contributor | https://orcid.org/0000-0002-1752-2193 | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?user=4tERbJwAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?user=-n9XPFcAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | https://scholar.google.com/citations?user=_fd6xlwAAAAJ&hl=es | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomas | |
dc.creator | MESA ANGULO, O.P. Fray José Gabriel | |
dc.creator | GONZÁLEZ GIL, O.P. Fray Eduardo | |
dc.creator | Tibocha Niño, Ph.D. Astrid | |
dc.creator | Jiménez Guevara, Karen Lorena | |
dc.date.accessioned | 2021-09-27T14:46:00Z | |
dc.date.accessioned | 2022-09-28T13:38:48Z | |
dc.date.available | 2021-09-27T14:46:00Z | |
dc.date.available | 2022-09-28T13:38:48Z | |
dc.date.created | 2021-09-27T14:46:00Z | |
dc.date.issued | 2021-09-27 | |
dc.identifier | MESA ANGULO, O.P. Fray José Gabriel; GONZÁLEZ GIL, O.P.Fray Eduardo; Tibocha Niño, Ph.D. Astrid; Jiménez Guevara, Karen Lorena. (2021). Sistema institucional de evaluación de los aprendizajes - SEA -. Universidad Santo Tomás. Bogotá | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/37406 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3642806 | |
dc.description.abstract | The vertiginous transformations of the 21st century have questioned more than ever the role of Higher Education
the role of Higher Education Institutions as scenarios to develop the learning that university
the learning that university students require, in order to respond to the demands of what today is known as the
the demands of what is now known as the knowledge society. Thus, the
coordinates of a more complex social world have led educational institutions in general, to redesign
educational institutions in general, to redesign their formative processes and in particular their forms of orientation.
orientation of these processes. | |
dc.relation | ANECA. (2013). Guía de apoyo para la redacción, puesta en práctica y evaluación de los resultados del aprendizaje. | |
dc.relation | Arceo, F. D. B., Rojas, G. H., & González, E. L. G. (2010). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo: una interpretación constructivista. McGraw-Hill Interamericana. | |
dc.relation | Cataldi, Z., & Dominighini, C. (2015). La generación millennial y la educación superior. Los retos de un nuevo paradigma. Revista de Informática Educativa y Medios Audiovisuales, 12 (19), 14-21. | |
dc.relation | Díaz Barriga, Á. (2006). El enfoque de competencias en la educación: ¿Una alternativa o un disfraz de cambio? Perfiles educativos, 28 (111), 7-36. | |
dc.relation | Holguín, J. V., Moreira, F. M., Zambrano, N. R., Macías, B. M., Loor, R. J. S., Moreira, F. S. M., & Holguín, S. D. B. L. Educar desde la complejidad para la escuela del siglo XXI: enfoques, prácticas e instrumentos. | |
dc.relation | Méndez Villegas, A. (2007). Terminología pedagógica específica al enfoque por competencias: el concepto de competencia. | |
dc.relation | Rivilla, A. M., Mata, F. S., González, R. A., Entonado, F. B., & de Vicente Rodríguez, P. S. (2009). Didáctica general. Madrid, España: Pearson Prentice Hall. | |
dc.relation | Valera Sierra, R. (2010). El proceso de formación del profesional en la educación superior basado en competencias: el desafío de su calidad, en busca de una mayor integralidad de los egresados. Civilizar Ciencias Sociales y Humanas, 10(18), 117-134. | |
dc.relation | Villarroel, V y Bruna, d. (2019) ¿Evaluamos lo que realmente importa? El desafío de la evaluación auténtica en Educación Superior. Universidad del Desarrollo, Concepción, Chile. | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Sistema institucional de evaluación de los aprendizajes - SEA - | |