dc.contributorPaez Gónzalez, Leonardo Alexis
dc.creatorVelásquez Palomares, Ana Milena
dc.creatorAguilar Ballesteros, Leidy Constanza
dc.creatorHernandez Peréz, Karla Tatiana
dc.date.accessioned2020-04-01T18:42:08Z
dc.date.available2020-04-01T18:42:08Z
dc.date.created2020-04-01T18:42:08Z
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifierVelásquez Palomares, Ana Milena., Aguilar Ballesteros, Leidy Constanza., & Hernandez Peréz, Karla Tatiana. (2020) Propuesta basada en la Neurodidáctica para apoyar el juego en la estimulación del desarrollo de la dimensión corporal en los niños de transición de la Escuela Normal Superior Ubaté. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás] Colombia.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/22295
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.description.abstractThis degree work was carried out based on action research as a methodology to identify the problem that is found in the chosen population, due to the attention of educational strategies that do not allow children to develop their body dimension in environments external, raising the following question: How does Neurodidactics support play in transition children of the Superior Normal School Located for the development of movement in the body dimension? In this way, we sought to use as many instruments as possible in the educational environment of children of the transition level of the Superior Normal School Ubaté, having as an indispensable factor to the context because it allows the student to recognize their abilities and skills, working From Neurodidactics ideal classes and adaptations discovering what students really dominate, that is, curiosity, interest, joy and motivation from the development of their body dimension, articulating it with the game one of the pillars of education. In the same way different instruments and techniques of data collection are implemented that require the need for strategic didactic strategies that show confidence in their expressive possibilities and the answers that require the practice without feeling self-conscious, using the expressive resources product of previous experiences, retaking the game as an indispensable strategy for its formation.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Educación Preescolar
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relation(s.f.). Obtenido de https://www.uv.mx/rmipe/files/2019/07/La-investigacion-accion-conocer-y-cambiarla-practica-educativa.pdf
dc.relationACODESI. (1999). En LA DIMENSIÓN CORPORAL EN PREESCOLAR: UNA PROPUESTA PEDAGÓGICA PARA ORIENTACIÓN DOCENTE FUNDAMENTADA EN LA NEUROCIENCIA. (pág. 11). Pontificia Universidad Javeriana
dc.relationAlcaldia Mayor de Bogotá. (2013). Lineamiento Pedagógico y Curricular para la Educación Inicial en el Distrito. Bogotá, Colombia.
dc.relationCeballos, M. A., & Gordillo, M. A. (2018). El fomento de las actividades rectoras en la primera infancia a partir del arte culinario. Recuperado el Agosto de 2019, de Universidad de San Buenaventura Colombia: http://bibliotecadigital.usb.edu.co/bitstream/10819/5555/1/Fomento_Actividades_Rectoras_Ceballos_ 2017.pdf
dc.relationCongreso República de Colombia. (1991). Constitución Política de Colombia. Bogotá, Colombia.
dc.relationCongreso República de Colombia. (2006). LEY 1098 DE 2006, Código de la Infancia y la Adolescencia. . Bogotá, Colombia.
dc.relationCongreso República de Colombia. (1994). Ley 115 de febrero 8 de 1994: Ley general de educación. Bogotá, Colombia.
dc.relationDíaz Céspedes, F. (13 de Julio de 2016). Jean Piaget y la teoría de la evolución de la inteligencia en los niños de latinoamericana. Obtenido de Crítica.cl.: https://critica.cl/educacion/jean-piaget-y-la-teoria-dela-evolucion-de-la-inteligencia-en-los-ninos-de-latinoamericana
dc.relationI.E.D. Escuela Normal Superior de Ubaté. (2018). Proyecto Educativo Institucional Maestros Formadores De Maestros Y Ciudadanos Pedagogos Autocríticos, . Villa De San Diego De Ubaté.
dc.relationMinisterio de Educación Nacional Colombia. (2016). Derechos Básicos de Aprendizaje. Bogotá, Colombia: Panamericana Formas E Impresos S.A.
dc.relationMinisterio de Educación Nacional Colombia. (2014). El juego en la educación inicial. La serie de orientaciones pedagógicas para la educación inicial . Bogotá, Colombia: Panamericana Formas e Impresiones S.A.
dc.relationMinisterio de Educación Nacional Colombia. (4 de Noviembre de 2016). Orientaciones para Educación Inicial. Obtenido de Colombia Aprende: http://aprende.colombiaaprende.edu.co/es/node/93219
dc.relationOspina, S. A., & Gallego, A. M. (2014). DESARROLLO PROFESIONAL DE LOS EDUCADORES INICIALES: UNA MIRADA HACIA LA ARTICULACIÓN DE SU SABER Y HACER. Revista Colombiana de Ciencias Sociales , 5 (2), 276-285.
dc.relationUnicef & OEI. (2014). El Juego en el nivel Inicial. Juegos de construcción. Caminos, puentes y túneles. Buenos Aires, Argentina: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePropuesta basada en la Neurodidáctica para apoyar el juego en la estimulación del desarrollo de la dimensión corporal en los niños de transición de la Escuela Normal Superior Ubaté
dc.typebachelor thesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución