Apropiación Social y Circulación del Conocimiento: Edición de revista o libro de divulgación científica
La formación docente en ingeniería: apuestas, modelos pedagógicos y desarrollos profesionales, en el caso de los circuitos eléctricos
Fecha
2020-05-18Registro en:
Sosa-Quintero, L.F., Duarte, J., & Fernández-Morales, F.H. (2019). La formación docente en ingeniería: apuestas, modelos pedagógicos y desarrollos profesionales, en el caso de los circuitos eléctricos.
Autor
Fernández-Morales, Flavio H.
Sosa-Quintero, Luis Fredy
Duarte, Julio Enrique
Institución
Resumen
The pedagogical models used in the teaching of
electrical circuits in Colombian engineering programs
are identified, from the perspective of teachers and
students. The research has a qualitative approach,
with sample of 16 universities, 2 teachers and 2
students for institution. The 53% of teachers identify
their practice with traditional and behavioral models,
while 67% of students perceive those same models in
classroom. It is concluded that the use of those models
is explained by the way in which teachers were taught.