dc.contributor | Marr, Timothy Gordon | |
dc.contributor | Asesor Tesis | |
dc.creator | Polanco Escobar, Diego | |
dc.date.accessioned | 2022-09-15T20:22:36Z | |
dc.date.accessioned | 2022-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T22:40:18Z | |
dc.date.available | 2022-09-15T20:22:36Z | |
dc.date.available | 2022-01-01 | |
dc.date.available | 2022-09-26T22:40:18Z | |
dc.date.created | 2022-09-15T20:22:36Z | |
dc.date.created | 2022-01-01 | |
dc.date.issued | 2022-06-01 | |
dc.identifier | 329433 | |
dc.identifier | http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95257 | |
dc.identifier | http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329433 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3586338 | |
dc.description.abstract | After detecting that the most common pronunciation mistakes among my students are derived from the interference of Spanish –their mother language- upon the pronunciation of seven English sounds (six phonemes and one consonant cluster) that don’t exist in their L1; I propose a didactic sequence, which departing from English as a Lingua Franca and based on intelligibility as a comprehensive communicative trait, intends to promote the students’ validity as legitimate NNS, enhance their recognition and pronunciation of such segments; also it intends to subjectively observe and discuss whether curiosity of language is developed into my students.
The discussion of results –which assessment was performed by an external evaluator illustrates the extent to which the intelligibility averages fluctuated, attempts to explain such variations and suggests how the application of other variables related to methodology might modify the results. Finally, in the conclusions I reflect on how a similar didactic sequence might be more effective and formulate suggestions for further research in such studies. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad Icesi | |
dc.publisher | Escuela de Ciencias de la Educación | |
dc.publisher | Departamento de Idiomas | |
dc.publisher | Santiago de Cali | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) | |
dc.rights | EL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor. | |
dc.subject | Enseñanza bilingüe | |
dc.subject | Enseñanza del inglés | |
dc.subject | Desarrollo de competencias | |
dc.subject | Idiomas extranjeros | |
dc.subject | Competencia lingüística | |
dc.subject | Aprendizaje del inglés | |
dc.subject | Secuencia didáctica | |
dc.subject | Pronunciación | |
dc.subject | Inteligibilidad | |
dc.subject | Tesis | |
dc.title | ‘El whatsappazo de la españoleta’ ludic and didactic sequence aimed to determine and enhance the pronunciation of consonantic sounds absent in spanish, applied with students of ninth grade from a rural public school (Yumbo, Valle). | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |