dc.contributorPortilla Quintero, Brayan
dc.contributorAsesor Tesis
dc.creatorLedesma Aldana, Franci
dc.date.accessioned2022-01-01
dc.date.accessioned2022-09-14T07:41:57Z
dc.date.accessioned2022-09-26T22:07:36Z
dc.date.available2022-01-01
dc.date.available2022-09-14T07:41:57Z
dc.date.available2022-09-26T22:07:36Z
dc.date.created2022-01-01
dc.date.created2022-09-14T07:41:57Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.identifier329393
dc.identifierhttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95209
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329393
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3582068
dc.description.abstractThis Master’s research aims at exploring to what extent the implementation of three reading strategies (predicting, making inferences, and questioning) improve 11th graders’ critical thinking skill in Jesús Villafañe Franco school from Cali, Valle del Cauca. This research was carried out by gathering and analyzing the data from a Pre-Test before the implementation of an 11-session didactic sequence that includes the reading strategies mentioned. Additionally, a Post-Test was applied to know to what extent the students improved their performance in reading comprehension and critical thinking skill. Based on the findings the implementation of reading strategies shows their effectiveness and benefits because they allow increasing the students’ motivation and performance in reading comprehension, helping them to predict and infer information from the text and questioning how to solve problems or argue their position and points of view in regard to the reading topic, improving their so critical thinking skill. Finally, this study highlights the importance of designing a didactic sequence with reading comprehension activities that motivate the students’ participation considering their age, context, and interest.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Icesi
dc.publisherEscuela de Ciencias de la Educación
dc.publisherDepartamento de Idiomas
dc.publisherSantiago de Cali
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectEstrategias de comprension de lectura
dc.subjectPredicciones
dc.subjectInferencia
dc.subjectSecuencia didáctica
dc.subjectPensamiento crítico
dc.subjectTésis
dc.subjectDepartamento de Idiomas
dc.subjectEducación
dc.titleReading comprehension strategies to improve 11th graders’ critical thinking skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución