dc.contributorMarr, Timothy Gordon
dc.contributorAsesor Tesis
dc.creatorMosquera Mosquera, Pablo Alexander
dc.creatorGarcía Gómez, Zenaida
dc.date.accessioned2022-09-15T15:59:30Z
dc.date.accessioned2022-06-01
dc.date.accessioned2022-09-26T22:05:44Z
dc.date.available2022-09-15T15:59:30Z
dc.date.available2022-06-01
dc.date.available2022-09-26T22:05:44Z
dc.date.created2022-09-15T15:59:30Z
dc.date.created2022-06-01
dc.date.issued2022-06-01
dc.identifier329390
dc.identifierhttp://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95256
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329390
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3581526
dc.description.abstractThis research study offers a pedagogical proposal for evaluating the effectiveness of ICC in teaching and learning English by using movie excerpts in a didactic sequence. Culture, interculturality, motivation, communicative, and intercultural competencies concepts will be aboard widely in the theoretical framework. The research took place in ninth grade (9°) at Marino Renjifo Salcedo ethnic-educative institution in Candelaria, Valle. Carrying out this research we followed qualitative research and a didactic sequence follow-up. Beginning and closing surveys were applied to analyze what kind of information students knew about their perceptions of culture, and their motivation in learning English as well as a pre-test and a post test to indicate the development of ICC in the students and their improvement in the target language. The results indicated that the students’ perception about interculturality improved at the end of the intervention since they could identify their cultural aspects such as ethnic group, traditions, and beliefs, and were able to identify them with the other cultures represented in the movies. Students considered they improved in writing, speaking, and listening skills.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Icesi
dc.publisherEscuela de Ciencias de la Educación
dc.publisherDepartamento de Idiomas
dc.publisherSantiago de Cali
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos. Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectEnseñanza bilingüe
dc.subjectEnseñanza del inglés
dc.subjectDesarrollo de competencias
dc.subjectIdiomas extranjeros
dc.subjectCompetencia lingüística
dc.subjectAprendizaje del inglés
dc.subjectCultura
dc.subjectCompetencia comunicativa
dc.subjectInterculturalidad
dc.subjectMotivación
dc.subjectSecuencia didáctica
dc.subjectTesis
dc.titleA proposal of a didactic sequence for english class in 9th grade in Marino Renjifo Salcedo School, in Colombia, using movie excerpts to raise the awareness of intercultural communicative competence.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución