es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Pedagógica Nacional (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Pedagógica Nacional (Colombia)
        • Ver ítem

        Enhancing situated written narratives through prewriting techniques: a genre-based approach.

        Fecha
        2021
        Registro en:
        http://hdl.handle.net/20.500.12209/16654
        instname:Universidad Pedagógica Nacional
        reponame: Repositorio Institucional UPN
        repourl: http://repositorio.pedagogica.edu.co/
        http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3492007
        Autor
        Yepes Huertas, Ricardo Andrés
        Institución
        • Universidad Pedagógica Nacional (Colombia)
        Resumen
        The current pedagogic and didactic innovation proposal aims to enhance the initial narrative writing process of fifth graders through the creation of informal letters following the principles of Genre based approach. Hence, the target population is students in fifth grade of nine or ten years of age at a public school in Bogota. Prewriting techniques are used to help boys and girls plan and organize their ideas and feelings. Besides, this proposal intends to enhance four basic writing skills to assure clear, complete, and well-structured compositions that are easily comprehended. In addition, the creation of informal letters based on personal experiences is the strategy that might contribute to boost narrative writing, and develop confidence in students to write short texts while practicing prewriting techniques and basic writing skills. At last, the Genre based is the approach to guide, boost, and monitor children’s use of language to communicate in oral and mainly written forms.
        Materias
        Cartas informales
        Enfoque basado en género
        Escritura como proceso
        Escritura narrativa situada
        Técnicas de preescritura

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018