dc.contributor | Castillo Coy, Eduardo | |
dc.creator | Molina Restrepo, Diana Marcela | |
dc.creator | Galvis Martelo, Maria Camila | |
dc.date.accessioned | 2018-06-07T18:16:14Z | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T18:29:21Z | |
dc.date.available | 2018-06-07T18:16:14Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T18:29:21Z | |
dc.date.created | 2018-06-07T18:16:14Z | |
dc.date.issued | 2018-03-13 | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10614/10186 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3452528 | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Occidente | |
dc.publisher | Mercadeo y Negocios Internacionales | |
dc.publisher | Administración de Empresas | |
dc.publisher | Departamento de Ciencias Administrativa | |
dc.publisher | Facultad de Ciencias Administrativas | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) | |
dc.rights | Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente | |
dc.source | instname:Universidad Autónoma de Occidente | |
dc.source | reponame:Repositorio Institucional UAO | |
dc.source | American Marketing Association. Marketing definition: a Glossary of Marketing
Terms, Committee of definitions. Chicago. 1960
American Marketing Association. AMA Board Approves New Marketing definition.
Marketing News. Vol. 19. Número 5. 1985
ARMIJO, M. Planificación estratégica e indicadores de desempeño en el sector
público. Santiago de Chile: Instituto Latinoamericano y del Caribe de Planificación
Económica y Social (ILPES). 2011. p. 9
BELCH G. y BELCH M. Publicidad y promoción. Perspectiva de la comunicación
del marketing integral. Sexta Edición. Editorial Mc Graw Hill. México. 2004. p. 36
CASTELLS, M. La era de la información, Economía, Sociedad y Cultura. El poder
de la identidad. 3a edición. Editorial Siglo XXI. México. 2001. p. 179 - 180
COHEN, W. El plan de marketing. Segunda edición. Ediciones Deusto. Barcelona.
2001. p. 35
DANHKE, G.L. Investigación y comunicación. La comunicación Humana: ciencia
social. McGraw Hill. México.1989.
FAJARDO, Orlando. El mercado de las clínicas dentales en Colombia. [en línea].
En: Revista Dinero. Septiembre, 2015. Vol. 479. p. 34. [Consultado el 21 de agosto
de 2017]. Disponible en: http://www.dinero.com/edicionimpresa/negocios/articulo/clinicas-dentales-disputan-clientes-colombianos/214152
GARNICA, Ciro. Encuesta virtual 2016. Asociación Odontológica Colombiana de
Implantes – SOCI. [en línea]. Bogotá. (3 de marzo de 2017). [Consultado el 20 de
agosto de 2017]. Disponible en: http://federacionodontologicacolombiana.org/
HAGUENAUER, J. La competitividad. una reseña bibliográfica con énfasis en el
caso brasileño. en Pensamiento Iberoamericano. Sociedad Serrarla Quinto
Centenario. No 17. Madrid. 1990. | |
dc.subject | Mercadeo y Negocios Internacionales | |
dc.subject | Administración de Empresas | |
dc.subject | Planes de mercadeo | |
dc.subject | Estrategia de mercadeo | |
dc.subject | Posicionamiento (Publicidad) | |
dc.subject | Mercadeo | |
dc.subject | The following strategic marketing plan was developed for the company Prodonto U in Santiago de Cali, which is a company dedicated to import,
distribution, marketing and advice in the purchase of equipment, instruments, supplies, dental, medical and hospital materials.
The main objective of this marketing plan is to increase sales in a
20%, developing activities that allow positioning the company in Santiago
of Cali and expand its market to private sector clinics. Therefore, it
analyzed the main characteristics of the company, strengths, weaknesses,
opportunities and possible threats that must be assumed in the process of
positioning where you are currently present.
This was carried out in order to develop the objectives proposed at the beginning of the plan, giving as results strategies that allow implementing the plan of marketing for Prodonto U, in order to improve market share and its management in marketing activities | |
dc.title | Plan de Mercadeo para la empresa Prodonto-U | |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | |