dc.contributorCastillo Coy, Eduardo
dc.creatorMolina Restrepo, Diana Marcela
dc.creatorGalvis Martelo, Maria Camila
dc.date.accessioned2018-06-07T18:16:14Z
dc.date.accessioned2022-09-22T18:29:21Z
dc.date.available2018-06-07T18:16:14Z
dc.date.available2022-09-22T18:29:21Z
dc.date.created2018-06-07T18:16:14Z
dc.date.issued2018-03-13
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10614/10186
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3452528
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Occidente
dc.publisherMercadeo y Negocios Internacionales
dc.publisherAdministración de Empresas
dc.publisherDepartamento de Ciencias Administrativa
dc.publisherFacultad de Ciencias Administrativas
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente
dc.sourceinstname:Universidad Autónoma de Occidente
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional UAO
dc.sourceAmerican Marketing Association. Marketing definition: a Glossary of Marketing Terms, Committee of definitions. Chicago. 1960 American Marketing Association. AMA Board Approves New Marketing definition. Marketing News. Vol. 19. Número 5. 1985 ARMIJO, M. Planificación estratégica e indicadores de desempeño en el sector público. Santiago de Chile: Instituto Latinoamericano y del Caribe de Planificación Económica y Social (ILPES). 2011. p. 9 BELCH G. y BELCH M. Publicidad y promoción. Perspectiva de la comunicación del marketing integral. Sexta Edición. Editorial Mc Graw Hill. México. 2004. p. 36 CASTELLS, M. La era de la información, Economía, Sociedad y Cultura. El poder de la identidad. 3a edición. Editorial Siglo XXI. México. 2001. p. 179 - 180 COHEN, W. El plan de marketing. Segunda edición. Ediciones Deusto. Barcelona. 2001. p. 35 DANHKE, G.L. Investigación y comunicación. La comunicación Humana: ciencia social. McGraw Hill. México.1989. FAJARDO, Orlando. El mercado de las clínicas dentales en Colombia. [en línea]. En: Revista Dinero. Septiembre, 2015. Vol. 479. p. 34. [Consultado el 21 de agosto de 2017]. Disponible en: http://www.dinero.com/edicionimpresa/negocios/articulo/clinicas-dentales-disputan-clientes-colombianos/214152 GARNICA, Ciro. Encuesta virtual 2016. Asociación Odontológica Colombiana de Implantes – SOCI. [en línea]. Bogotá. (3 de marzo de 2017). [Consultado el 20 de agosto de 2017]. Disponible en: http://federacionodontologicacolombiana.org/ HAGUENAUER, J. La competitividad. una reseña bibliográfica con énfasis en el caso brasileño. en Pensamiento Iberoamericano. Sociedad Serrarla Quinto Centenario. No 17. Madrid. 1990.
dc.subjectMercadeo y Negocios Internacionales
dc.subjectAdministración de Empresas
dc.subjectPlanes de mercadeo
dc.subjectEstrategia de mercadeo
dc.subjectPosicionamiento (Publicidad)
dc.subjectMercadeo
dc.subjectThe following strategic marketing plan was developed for the company Prodonto U in Santiago de Cali, which is a company dedicated to import, distribution, marketing and advice in the purchase of equipment, instruments, supplies, dental, medical and hospital materials. The main objective of this marketing plan is to increase sales in a 20%, developing activities that allow positioning the company in Santiago of Cali and expand its market to private sector clinics. Therefore, it analyzed the main characteristics of the company, strengths, weaknesses, opportunities and possible threats that must be assumed in the process of positioning where you are currently present. This was carried out in order to develop the objectives proposed at the beginning of the plan, giving as results strategies that allow implementing the plan of marketing for Prodonto U, in order to improve market share and its management in marketing activities
dc.titlePlan de Mercadeo para la empresa Prodonto-U
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado


Este ítem pertenece a la siguiente institución