dc.contributor | Vargas Duarte, Edilson | |
dc.creator | Rodríguez Paredes, Lady Sonia | |
dc.creator | Valderrama Cabrera, Leonela | |
dc.date | 2021-11-22T14:09:26Z | |
dc.date | 2021-11-22T14:09:26Z | |
dc.date | 2014 | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T12:37:46Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T12:37:46Z | |
dc.identifier | https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2114 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3423408 | |
dc.description | This project seeks to provide the possible lines of post graduate studies, which
graduates of modern languages' Major can take in order to improve their
professional profile and labor profile.
In order to reach truthful results and supported by probable theories is presented
the comparison between the study plan of Modern Languages' Major in La Escuela
Colombiana de Carreras Industriales against nine universities in Latin America
which offer similar studies. | |
dc.description | ABSTRACT
INTRODUCTION
2 STATEMENT OF THE PROBLEM
21 PROBLEM DESCRIPTION
22 PROBLEM FORMULATION
3 JUSTIFICATION
4 RESEARCH OBJECTIVES
41 GENERAL OBJECTIVE
42 SPECIFCS OBJECTIVES
5 FRAMEWORK
51 THEORICAL AND CONCEPTUAL FRAMWORK
511 Post graduate studies
512 Undergraduate program
513 Professional Profile
514 Globalization and higher education
515 Study plan
52 LEGAL FRAMEWORK
53 HISTORICAL FRAMEWORK
531 Argentina
532 Chile
533 Colombia
534 Perú
6 METHODOLOGY OF THE STUDY
61 TECHNIQUE KIND
62 DATA COLLECTION INSTRUMENT
63 METHODOLOGY DESCRIPTION
64 OBJECT OF STUDY
65 DATA SAMPLE
651 Students random sample
652 Teachers random sample
7 DATA GATHERING PROCEDURE
71 STUDY PLAN COMPARISON METHOD
711 Comparison by number of credits and total subjects
712 Comparison by partial duration and title
713 Comparison by duration and title
714 Comparison by type of activity
715 Comparison by flexibility
716 Comparison exclusive
717 Mandatory and elective subjects
718 Universities that has specialization for modern languages career
8 PRESENTATION OF DATA
81 STUDENTS DATA PRESENTATION
9 INTERPRETATION OF DATA
91 ANALYSIS OF COMPARISON STUDY
911 Comparison by number of credits and total subjects
912 Comparison by partial duration and professional degre-title
913 Comparison by title and total duration
914 Comparison by type of activity
915 Comparison by flexibility
916 Comparison of exclusive subjects
917 Mandatory, optional and elective subjects
918 Universities with post graduate studies for Modern language program
92 ANALYSIS OF SURVEYS
921 Students analysis survey
922 Teachers analysis survey
10 CONCLUSIONS
11 RECOMMENDATIONS
BIBLIOGRAPHY
ANNEXES | |
dc.description | Pregrado | |
dc.description | Profesional en Lenguas Modernas | |
dc.description | Lenguas Modernas | |
dc.format | 93 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad ECCI | |
dc.publisher | Colombia | |
dc.publisher | Facultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanas | |
dc.relation | CAJAMARCA, REY, Carlos Enrique. Aprender a Educarse. Editorial Géminis.
Santa fe de Bogotá, Febrero de 1996. | |
dc.relation | VALLE BARRA, MAURICIO, Docente, Pontificia Universidad Católica de
Valparaíso, Chile. Base de Comparación de Mallas Curriculares de Carreras de
Iingeniería Civil, 2005. | |
dc.relation | CÁCERES, GUSTAVO, Algunos Objetivos Estratégicos para el Mejoramiento de la
Educación Técnica Superior, (Diciembre 2002). Boletín número 3 MECESUP del
Ministerio de Educación de Chile, 15-25. | |
dc.relation | STEVENSON, WILLIAM, Productions/Operations Management, Irwin Publishing
Company, 5ta Edición, 1996. | |
dc.relation | BOGAN, CHRISTOPHER, benchmarking Best Practice, McGraw Hill, 1994 | |
dc.relation | BOXWELL, ROBERT, Benchmarking for a Competitive Advantage, Mc Graw Hill,
1994. | |
dc.relation | VICERRECTORIA ACADEMINCA, Condiciones Mínimas de calidad Programa de
Mercadeo, Universidad de los Llanos, 2004. | |
dc.relation | ESCUELA COLOMBIANA DE CARRERAS INDUSTRIALES, Guía de presentación
y entrega de Trabajos de grado, centro de información y documentación “Wolmar
Caisedo”, 2011. | |
dc.relation | INSTITUTO POLITÉCNICO NACIONAL, Diagnostico por comparación
(Benchmarking) aplicado a instituciones de educación superior de Mexico, Octubre
2004 | |
dc.relation | MINISTERIO DE EDUCACION NACIONAL REPÚBLICA DE COLOMBIA,
http://www.mineducacion.gov.co/1621/w3-channel.html | |
dc.relation | UNIVERSIDAD DE BELGRANO, Argentina, Plan de estudio de Traductorado
público, literario y científico-técnico de inglés, documento en línea extraído de
http://www.ub.edu.ar/inscripcion2012/carreras_de_grado/1102_traductorado_de_in
gles/contenidos_minimos.pdf | |
dc.relation | UNIVERSIDAD NACIONAL DE CORDOBA, Argentina, Plan de estudio de
Traductorado público Nacional (inglés, francés, italiano o Alemán), documento en
línea extraído de http://www.unc.edu.ar/estudios/carreras/grado/por-facultades-yescuelas/
facultad-de-lenguas/traductorado-en-ingles-frances-italiano-yaleman/
traductorado-en-aleman-frances-ingles-e-italiano | |
dc.relation | PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATOLICA DE ARGENTINA, Argentina, Plan de
estudio de Ingles – traductorado público, documento en línea extraído de
http://www.uca.edu.ar/uca/index.php/ingreso/showinfo/es/universidad/ingresantes/i
ngreso-buenos-aires/informacion/informacion-de-la-carrera/id/40 | |
dc.relation | UNIVERSIDAD DEL MAR, Chile, Plan de estudio de Técnico Interprete en
Negocios Inglés-Español, documento en línea extraído de
http://www.udelmar.cl/carreras/mallas/tecnico_interprete_en_negocios_ingles_esp
anol.pdf | |
dc.relation | ESCUELA COLOMBIANA DE CARRERAS INDUSTRIALES (ECCI), Colombia,
Plan de estudio de Lenguas Modernas, documento en línea extraído de
http://www.ecci.edu.co/documents/pensum/20101/PensumProfesionalLM.pdf | |
dc.relation | ESCUELA DE ADMINISTRACION DE NEGOCIOS (EAN), Colombia, Plan de
estudio de Lenguas Modernas (presencial), documento en línea extraido de
http://www.ean.edu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=152:plande-
estudios-lenguas-modernas-&catid=15:paginas | |
dc.relation | UNIVERSIDAD PERUANA DE CIENCIAS APLICADAS, Perú, Plan de estudio de
Traducción e Interpretación Profesional, documento en línea extraído de
http://www.upc.edu.pe/0/modulos/JER/JER_Interna.aspx?ARE=0&PFL=8&JER=68
04 | |
dc.relation | UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO, Perú, Plan de estudio de Lengua,
Traducción e interpretación, documento en línea extraído de
http://www.uasf.edu.pe/LenguaTra_plan.html | |
dc.relation | UNIVERSIDAD CÉSAR VALLEJO, Perú, Plan de estudio de Traducción e
interpretación, documento en línea extraído de
http://www.ucvlima.edu.pe/malla_curricular/traducci%C3%B3n%20e%20interpreta
ci%C3%B3n.pdf | |
dc.relation | UNIVERSIDAD RICARDO PALMA, Perú, Plan de estudio de Traducción e
Interpretación, documento en línea extraído de
http://www.urp.edu.pe/lenguas.modernas/portal/index.php?urp=plandeestudios | |
dc.rights | Derechos Reservados - Universidad ECCI, 2014 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.subject | Líneas de estudios | |
dc.subject | Perfil profesional | |
dc.subject | Estudios | |
dc.subject | Study lines | |
dc.subject | Professional profile | |
dc.subject | Studies | |
dc.title | Modern language postgraduate studies at ECCI University | |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | |
dc.type | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type | Text | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.type | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/updatedVersion | |
dc.type | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |